Kategóriák
konc

A Total Blender leturmixolta a világot

Jó eséllyel összefutottál már a Blendtec Will It Blend című videóival, de vajon utánajártál annak, hogy mi is ez az egész?

Advertisement

Az elmúlt kilenc évben megtudhattuk, hogy mi lesz többek közt

és még sok más egyébből, ha közelebbi ismeretséget köt a Blendtec turmixgépével:

por.

Amiből pedig nem por lesz, az apró cafatokká szakad szét– így járt a 2010-es focivébén meggyűlölt vuvuzela–, esetleg ínycsiklandó turmix keveredik belőle– erre a sorsra a szájvízzel felöntött fogkrém és fogkefe jutott.

Advertisement

Por, cafatok, darabkák, lötty.


Ezek a válaszok arra az egyszerű, de korábban megválaszolatlan kérdésre érkeztek, hogy “Will it blend?”, ami nagyjából annyit tesz, hogy “Le lehet turmixolni?”.

Advertisement

De vajon tényleg mindenható a Blendtec gépe?

Jogos a kérdés, eddig többek közt egy feszítővas ellenállt a kísértésnek, illetve – ha még nem tudnátok – a világnak is vége lett 2012-ben, amikor egy Blendtec Total Blendert kísérelt meg porrá őrölni egy Blendtec Designer típusú készülékkel a turmixvideók koronázatlan királya, a Blendtec egykori vezérigazgatója, Tom Dickson.

Advertisement

Hogy mennyi?

A legszörnyűbb tévésoppos reklámokat idéző videók temérdek internetezőnél találtak be közel egy évtized alatt, a rekordot az iPad-turmix tartja közel 18 millió megtekintéssel. Youtube-sztárnak lenni önmagában sem utolsó dolog, viszont egy vírusmarketinges siker még jobb. A világjárványként terjedő Will It Blend-videók hatására – interjúja és nyilatkozata válogatja – több száz százalékos forgalomnövekedést ért el a turmixgépeit reklámozó Blendtec.

Advertisement

Az ötlet

Illustration for article titled A Total Blender leturmixolta a világot

Advertisement

A legenda szerint eredetileg bárok és más üzleti ügyfelek részére értékesítették a világ legjobb turmixgépének szánt terméküket, de úgy döntöttek, hogy érdemes lenne a nép egyszerű emberének köreiben is próbálkozni. Naivabbak nem is lehettek volna, ugyanis arra építették stratégiájukat, vagy inkább várták, hogy az felépítse saját magát – a stratégiák már csak ilyenek, jönnek, ha kell, ha nem –, hogy az egyszeri vendég majd megkérdezi a pultost, hogy mégis miben turmixolta le a növényi részeket, koktélösszetevőket. Hát, nem kérdezte a kutya sem, nemhogy potenciális vevők óriás hada.

Ekkor jött megmentésükre Marketing Kapitány, illetve George Wright, újdonsült marketingesük, aki egyszer csak egy nagy kupac fűrészport pillantott meg a cég főhadiszállásán. Több sem kellett neki, bevásárolt: vett kólát, csirkét és mindent, mi szem-szájnak ingere.

Kezdetét vette a máig véget nem érő turmixolás! A tartalommarketingesek (hogy kik ők, az most legyen tökmindegy) istenítik a Blendtecet, ami nem csoda, hiszen tényleg nagy dolog minimális költségvetéssel egy rakat önként jelentkező érdeklődőt, és ami a fontosabb, vevőt szerezni. Ráadásul a videók annyira népszerűek lettek milliós nézettségeikkel, hogy a turmixgépes vállalat szinte már tartalomszolgáltatóvá nőtt. Nincs az a komolyan vehető tartalommarketinges képzés, kurzus vagy cikk, amelyben ne szerepelne a Will It Blend-videók példája. A videók világszerte a napi szórakoztató hírek közé férkőztek, írtak róluk nagy külföldi újságok, foglalkoztak velük hazai szakmai oldalak, és még a híres-neves Puzsér Róbert is beszélt róluk.

Advertisement

Mi van, ha valamit benéznek?

Egy Steven Jenkins névre hallgató youtuber fedezte fel, hogy az egyik videó nem teljesen felel meg a valóságnak, ugyanis nem neodímium mágnest használtak a turmixos mutatványhoz, hanem valami egyszerű vackot. Egy furcsa levélváltás végére végül tiszta víz került a pohárba, és később neodímium mágnesgolyók is a turmixgépbe. Soha jobb happy endet.

Mindenkinek tetszenek ezek a videók?

Nem kimondottan, a Blendtec videóinak gyűjtőhelyéül szolgáló weboldal szerepel a(z) 505 Unbelievably Stupid Webpages (505 hihetetlenül buta weboldal) című könyvben is, mondjuk jó kérdés, hogy milyen alapon. Nyilván olyan alapon, hogy a szerző nagyon szeretett volna könyvet írni, amiért csak becsülni tudom.

Advertisement

Ezen kívül szerte az interneten találni kritikus véleményeket, elvégre mégiscsak olyan célra használják a videókban a turmixgépet, amely teljesen ellenkezik a józan ésszel. A humorukat vesztett, esetleg nagyon komoly nézők egy része azt teszi szóvá, hogy itt-ott sántít a dolog, például gyémánt helyett cirkóniát zúznak porrá (igaz, ez teljesen világossá válik a videóban), a mágneses esetről pedig már tettem említést.

A rendkívül fontos internetes könyvek szerzője mellett a The Verge is kiakadt a Will It Blenden idén tavasszal, mondván, nem elég, hogy évek óta nézik az emberek a hülye videókat, ami önmagában abszurd, még egy Apple Watch is elpusztult. Szomorú eset, kétségkívül.

Advertisement

Akár drága, akár olcsó tárgyakat porít a Blendtec, könnyű azt mondani ezekre a videókra, hogy semmilyen értéket nem képviselnek, netán károsak, de valami csak megfogta, és máig a képernyő előtt tartja az internetezők millióit. Szurkoljunk a Will It Blendnek, hogy megérje a tíz éves kort, vagy ideje, hogy befejezzék? Nem én fogom ezt eldönteni.

Advertisement

Ezzel a kis bejegyzéssel kapcsolatosan pedig már csak annyi dolgom akad, hogy szóljak:

ne lélegezd be,
ne idd meg,
ne próbáld ki otthon!

Vélemény, hozzászólás?