Jó eséllyel összefutottál már a Blendtec Will It Blend című videóival, de vajon utánajártál annak, hogy mi is ez az egész?
Az elmúlt kilenc évben megtudhattuk, hogy mi lesz többek közt
- egy seprűnyélből
- egy villanykörtéből
- egy WC-pumpából
- gy sminkkészletből
- egy Rubik-kockából 🙁
- az Apple mobileszközeiből
és még sok más egyébből, ha közelebbi ismeretséget köt a Blendtec turmixgépével:
por.
Amiből pedig nem por lesz, az apró cafatokká szakad szét– így járt a 2010-es focivébén meggyűlölt vuvuzela–, esetleg ínycsiklandó turmix keveredik belőle– erre a sorsra a szájvízzel felöntött fogkrém és fogkefe jutott.
Por, cafatok, darabkák, lötty.
Ezek a válaszok arra az egyszerű, de korábban megválaszolatlan kérdésre érkeztek, hogy “Will it blend?”, ami nagyjából annyit tesz, hogy “Le lehet turmixolni?”.
De vajon tényleg mindenható a Blendtec gépe?
Jogos a kérdés, eddig többek közt egy feszítővas ellenállt a kísértésnek, illetve – ha még nem tudnátok – a világnak is vége lett 2012-ben, amikor egy Blendtec Total Blendert kísérelt meg porrá őrölni egy Blendtec Designer típusú készülékkel a turmixvideók koronázatlan királya, a Blendtec egykori vezérigazgatója, Tom Dickson.
Hogy mennyi?
A legszörnyűbb tévésoppos reklámokat idéző videók temérdek internetezőnél találtak be közel egy évtized alatt, a rekordot az iPad-turmix tartja közel 18 millió megtekintéssel. Youtube-sztárnak lenni önmagában sem utolsó dolog, viszont egy vírusmarketinges siker még jobb. A világjárványként terjedő Will It Blend-videók hatására – interjúja és nyilatkozata válogatja – több száz százalékos forgalomnövekedést ért el a turmixgépeit reklámozó Blendtec.
Az ötlet
A legenda szerint eredetileg bárok és más üzleti ügyfelek részére értékesítették a világ legjobb turmixgépének szánt terméküket, de úgy döntöttek, hogy érdemes lenne a nép egyszerű emberének köreiben is próbálkozni. Naivabbak nem is lehettek volna, ugyanis arra építették stratégiájukat, vagy inkább várták, hogy az felépítse saját magát – a stratégiák már csak ilyenek, jönnek, ha kell, ha nem –, hogy az egyszeri vendég majd megkérdezi a pultost, hogy mégis miben turmixolta le a növényi részeket, koktélösszetevőket. Hát, nem kérdezte a kutya sem, nemhogy potenciális vevők óriás hada.
Ekkor jött megmentésükre Marketing Kapitány, illetve George Wright, újdonsült marketingesük, aki egyszer csak egy nagy kupac fűrészport pillantott meg a cég főhadiszállásán. Több sem kellett neki, bevásárolt: vett kólát, csirkét és mindent, mi szem-szájnak ingere.
Kezdetét vette a máig véget nem érő turmixolás! A tartalommarketingesek (hogy kik ők, az most legyen tökmindegy) istenítik a Blendtecet, ami nem csoda, hiszen tényleg nagy dolog minimális költségvetéssel egy rakat önként jelentkező érdeklődőt, és ami a fontosabb, vevőt szerezni. Ráadásul a videók annyira népszerűek lettek milliós nézettségeikkel, hogy a turmixgépes vállalat szinte már tartalomszolgáltatóvá nőtt. Nincs az a komolyan vehető tartalommarketinges képzés, kurzus vagy cikk, amelyben ne szerepelne a Will It Blend-videók példája. A videók világszerte a napi szórakoztató hírek közé férkőztek, írtak róluk nagy külföldi újságok, foglalkoztak velük hazai szakmai oldalak, és még a híres-neves Puzsér Róbert is beszélt róluk.
Mi van, ha valamit benéznek?
Egy Steven Jenkins névre hallgató youtuber fedezte fel, hogy az egyik videó nem teljesen felel meg a valóságnak, ugyanis nem neodímium mágnest használtak a turmixos mutatványhoz, hanem valami egyszerű vackot. Egy furcsa levélváltás végére végül tiszta víz került a pohárba, és később neodímium mágnesgolyók is a turmixgépbe. Soha jobb happy endet.
Mindenkinek tetszenek ezek a videók?
Nem kimondottan, a Blendtec videóinak gyűjtőhelyéül szolgáló weboldal szerepel a(z) 505 Unbelievably Stupid Webpages (505 hihetetlenül buta weboldal) című könyvben is, mondjuk jó kérdés, hogy milyen alapon. Nyilván olyan alapon, hogy a szerző nagyon szeretett volna könyvet írni, amiért csak becsülni tudom.
Ezen kívül szerte az interneten találni kritikus véleményeket, elvégre mégiscsak olyan célra használják a videókban a turmixgépet, amely teljesen ellenkezik a józan ésszel. A humorukat vesztett, esetleg nagyon komoly nézők egy része azt teszi szóvá, hogy itt-ott sántít a dolog, például gyémánt helyett cirkóniát zúznak porrá (igaz, ez teljesen világossá válik a videóban), a mágneses esetről pedig már tettem említést.
A rendkívül fontos internetes könyvek szerzője mellett a The Verge is kiakadt a Will It Blenden idén tavasszal, mondván, nem elég, hogy évek óta nézik az emberek a hülye videókat, ami önmagában abszurd, még egy Apple Watch is elpusztult. Szomorú eset, kétségkívül.
Akár drága, akár olcsó tárgyakat porít a Blendtec, könnyű azt mondani ezekre a videókra, hogy semmilyen értéket nem képviselnek, netán károsak, de valami csak megfogta, és máig a képernyő előtt tartja az internetezők millióit. Szurkoljunk a Will It Blendnek, hogy megérje a tíz éves kort, vagy ideje, hogy befejezzék? Nem én fogom ezt eldönteni.
Ezzel a kis bejegyzéssel kapcsolatosan pedig már csak annyi dolgom akad, hogy szóljak: