Kategóriák
konc

Uber-szocializáció + Tarlós Pista (frissítve)

Hangzatos cím, laposabb tartalom, ez a koncepcióm, megpróbálom nem elbaszni.

Ugye vannak a budapesti taxisok, drága barátaim. Lehet őket szeretni, vagy nem szeretni, lehet rájuk ellenségként, a kisember megnyomorítójaként tekinteni, és teszik is ezt sokan. Mi több, ennek alapot adván, voltak egészen elképesztő szárnyalásaik is: a kilencvenes évek diszkós, kézigránát hajigálós korszakának ikonikus lovagjaiként utálta és rettegte őket mindenki, és ehhez még csak Budapesten sem kellett élned, nagyjából ez volt a helyzet a nagyobb vidéki városokban is. Nincs nap, hogy ne szembesülne az ember egyes taxisok ordenáré bunkóságával, például ha autóban ül. Aztán meg ott voltak, és talán még vannak is a taxis hiénák, akiket majdhogynem készenléti rendőrökkel tudtak csak kiverni az akkor még Ferihegyi repülőtérnek nevezett magyar főlégikikötő parkolójából. Igen, mindezt azért írtam le, mert kommentben nem akarom viszont olvasni (ha lesz komment egyáltalán)!

Advertisement

Illustration for article titled Uber-szocializáció + Tarlós Pista (frissítve)

Ez a vita ugyanis nem arról szól, illetve szerintem nem arról kellene hogy szóljon, hogy ki a fasza gyerek, a uber-sofőr, vagy a taxis? Sokkal inkább arról, hogy az ország jelentős része miként asszisztál ahhoz, ráadásul nagy ökölrázások közepette, hogy egy importált alkalmazás annak a hullámain kezdjen el hasítani, hogy az érintett szegmensben dolgozó magyar vállalkozók fejét lenyomták a víz alá. Igen, ez történt, amikor meg(rend)szabályozták a taxisokat, illetve a személyfuvarozással foglalkozó vállalkozásokat Budapesten. Olyan kötött, merev szabályok közé szorították a tevékenységüket, amelynek műszaki feltételeire ki sem térek most, elég megemlítenem a felülről megszabott EGYSÉGÁRAT, ami a legsötétebb korok “piacszabályozási” gyakorlatát juttatja az ember eszébe. No, ennek a bevezetésére időzítette Magyarországra telepedését a Uber, ami természetesen akkora véletlen lehet csak, hogy a fal adja a másikat!

Advertisement

Illustration for article titled Uber-szocializáció + Tarlós Pista (frissítve)

Ráadásul a kezdeti időkben (abban nem vagyok biztos hogy most is, nincs kizárva) Trócsányi László igazságügyi miniszter ügyvédi irodájához tartozott az Uber jogi képviselete. Nem akarom összeesküvés elméletekkel traktálni a kedves olvasót, ez nyilván csak akkor lenne érdekes, ha a taxisok ügyeit intézné. Igen, ugyanis a fővárosiak egy nagyon jelentős része személyes támadásként éli meg a Uber-el kapcsolatos bírálatokat, és aggályokat. Pedig az Uber nem más, mint egy olyan hiéna, amelyik kiadta alvállalkozásba a dögevést.

Advertisement

Persze megértem én, zsebbe vágó a téma, “nehogymánehogymá” annyit fizessek, amikor fizethetek ennyit is. Így szocializálta maga alá egy üzleti vállalkozás a potenciális ügyfeleit. Kevesebbért is árultak már el rétegek rétegeket Magyarországon, nincs ebben semmi meglepő. Hozzuk a nemzetkarakterológiai elemeket, a nekem jó, neked nem jó, pont szarok rá, felőlem éhen is dögölhetsz típusú almappákkal, és azoknak minden elemével együtt.

Holott nincs itt másról szó, ha már kiverhetetlen, kirohaszthatatlan, kipenderíthetetlen ez az applikáció az országból, hogy a taxisok tevékenységét leszabályozó rendeleteket újragondolják, annak versenyképességet korlátozó pontjait pedig töröljék. Csak az azonos feltételek mellett versenyző opciók közötti választás nevezhető SZABAD választásnak. Persze ha jó így is, Trócsányival meg Tarlóssal, és a más területeken lehurrogott, de itt teljesen rendjén valónak gondolt felülről jövő piactorzítással, akkor tekintsétek az általam leírtakat hétfői nyűgösségem lenyomatának.

Advertisement

Update: Üzent az Uber a tiltakozó taxisoknak:

„Az Uber készpénzmentes szolgáltatást kínál azoknak a budapestieknek, akik el szeretnének jutni a városban egyik helyről a másikra, illetve annak az 1200 autós partnernek, akiknek rugalmas kereseti lehetősége múlik ezen a technológián. A mostani demonstráció csak megerősíti, hogy szükség van egy olyan modern szabályozás keretre, amely figyelembe veszi az olyan új technológiák jelenlétét és pozitív hatását, amilyen az Uber platformja is. Erről tárgyalunk a döntéshozókkal is. Az Uberrel mindenki nyer: az utazni vágyók biztonságos, megbízható és megfizethető közlekedéshez, az autós partnerek rugalmas kereseti lehetőséghez, az állam pedig jelentős adóbevételekhez juthat.”

Advertisement

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

/Képek: John Carpenter: They Live (1988); AFP (2015)/

Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel, csillagozd, hálásak leszünk érte!
Véleményed hozzászólásban, Facebook-üzenetben és bemutatkozó oldalunk Kapcsolat menüpontjában, valamint impresszumában megtalálható személyes elérhetőségeinken várjuk.
Megtalálhatod és követheted a Koncot a Facebookon, a Twitteren és a Tumblren is, bemutatkozó oldalunk a konc.hu címen érhető el.

Vélemény, hozzászólás?