Ez derült ki egy hollandiai kutatásból, amelyben egy férfi fotóját okossá, butává, beteggé és egészségessé photoshopolták, majd megkérdezetek embereket, hogy melyiket választanák vállalatvezetőnek.
Brian Spisak és kollégái 148 embert kértek fel, hogy válasszanak, és az jött ki, hogy a válaszadók 69%-a az egészségesebbnek tűnő képet választotta, függetlenül attól, hogy a képzeletbeli leendő vállalatvezetőre milyen feladatok vártak. Az egyetlen kivételt akkor tapasztalták, amikor azt mondták, hogy a leendő vezetőnek újra kell tárgyalnia egy fontos szerződést, vagy be kell törnie egy új piacra.
A kutatás eredményei nemcsak az üzleti, hanem a politikai életre is vonatkoznak, nem véletlen, hogy a politikusok annyit foglalkoznak megjelenésükkel, több-kevesebb – Magyarországon inkább kevesebb – sikerrel.
Spisakék dolgozatát a Frontiers in Human Neuroscience folyóiratban lehet elolvasni.
Képünk illusztráció, egy izraeli testépítő-versenyen készült (Lior Mizrahi/Getty Images)