Még 1974-ben. Az üzenetet a szülőknek szánta a cég: a képzelőerő és a teremtés a fontos, nem az, hogy mit és hogyan épít a gyerek. Éppen ezért egy fiú is építhet babaházat, és egy lány is űrhajót. A lényeg, hogy kiélhessék magukat.
Az interneten óriási sikernek örvend ez a szívmelengető fotó, ami tegnap került fel a redditre, majd Twitterre.
Sokan kétségbe vonják a papír eredetiségét – nem rosszindulatból, csak szkeptikusak. Sokan a betűtípust, a logót és úgy általában a grafikai megjelenést kifogásolják.
Az emblémáját 1998-ban változtatta meg a cég, minimális az eltérés, de van. Az L és az O betűkön lehet látni, hogy a papíron a kornak megfelelő szerepel.
Ezen a '74-es LEGO-katalóguson pedig jól látszik, hogy a cég igenis használt a fentihez hasonló betűtípust akkoriban. Itt a német verzió ugyanabból az évből, benne az üzenettel.
Ezt a Google így fordította le:
Whether boy or girl, LEGO sets no limits to the imagination…
A girl builds a spaceship. A boy plays with the doll's house; because a dollhouse is human. Playing with a spaceship, however, is more interesting and exciting.
But the important thing is that you get the right match material in the hands. Only then you can feel free to create and play.
Egyébként akkoriban a LEGO nagyon nyomta ezt a dolgot, ezen a híres plakáton is valami ilyesmi szerepel.
Kár, hogy azóta megváltozott a cégpolitika, és az univerzális készletek szinte teljesen eltűntek, helyettük jött egy csomó tematikus készlet, amelyek gyakran mégis egy-egy nemnek készülnek. Igaz, a LEGO próbál változtatni ezen a dolgon.
via io9