A most készülő új, illetve módosítandó kormányrendelet már lehetővé fogja tenni az okos eszközök segítségével történő utazásszervezést, de csak akkor, ha minden más feltételt – legyen az például engedély vagy diszpécserközpont – teljesít az adott társaság.
A most készülő új, illetve módosítandó kormányrendelet már lehetővé fogja tenni az okos eszközök segítségével történő utazásszervezést, de csak akkor, ha minden más feltételt – legyen az például engedély vagy diszpécserközpont – teljesít az adott társaság.
Erről Tasó László államtitkár beszélt ma az Info Rádióban – a kiemelés tőlem van, a megfogalmazás tökéletes –, reggel csak a diszpécserközpont szóra kaptam fel a fejem, vissza kellett keresni az oldalukon a pontos szöveget. Ezúton szeretném segíteni a taxistársaságokat és a közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, hogy kijöhessen végre a rendelet, így összeírtam a többi feltételt is gyorsan.
- Okos eszközök segítségével történő utazásszervezést megvalósító szolgáltatók (a továbbiakban: OESTUMSZ) kötelesek diszpécserközpont üzemeltetésére. A mobiltelefonos alkalmazások autóhívó funkcióját is ebbe a diszpécserközpontba kell bevezetni, illetve ezt a szolgáltatást el kell látni a "véletlenszerű hívásszakadás", "automatikus várakoztatás", valamint "félreértett cím" funkciókkal.
- OESTUMSZ a térképen mutatott érkező autó funkciót kötelesek lecserélni időbecslésre. Az időbecslés és a tényleges érkezés között csak legalább két számjegyű százalékos eltérés fogadható el, de az pozitív és negatív irányba is megengedett. Időbecslés csak külön felhasználói interakcióval kérhető, az automatikus időbecslés tiltott.
- A számlaadási kötelezettség OESTUMSZ esetében a következőképpen módosul: a számlaigény a mobiltelefonos alkalmazás erre szolgáló funkciójának aktiválásával érhető el. A funkciót úgy kell kialakítani, hogy a számlázási adatokat kizárólag hangfelismeréssel fogadja el, és csak egy automatikusan alkalmazott 10 perces késleltetés után állítsa elő a kért bizonylatot.
- OESTUMSZ esetében a megvalósult utasszállítás végén fizetendő díj (a továbbiakban: végösszeg) a következőképpen számítandó: (alapdíj + kilométerdíj + percdíj) *1.1, felkerekítve a következő ezer forintos összegig. Kártyás fizetés esetén egy 5-10 perces véletlenszerű idővel történő késleltetést kell beiktatni a szolgáltató rendszerébe. Amennyiben az utas megszegi az utasszállítói szabályzat pontosan kiszámolt végösszegre vonatkozó pontját, úgy az alkalmazásokban elhelyezett "nincs kissebb" vagy "no change" funkcióval különdíj ellenében pénzváltói szolgáltatás is biztosítható.
- OESTUMSZ is használhatják a buszsávokat, valamint jogosultak az ott közlekedő egyéb járműveknek, különösen de nem kizárólag a kerékpáros felfestéssel ellátott buszsávokban közlekedő bicikliseknek kürttel jelezni érkezésüket. OESTUMSZ esetében is megengedett a kanyarodásjelző lámpák egyidejű villogtatásával elérhető "szabad parkolás" funkció, illetve a felfestett gyalogátkelőhely esetükben is csak opcionális elsőbbségadási kötelezettséget jelez.
- OESTUMSZ gépjárműveiben kötelező jelleggel elhelyezésre kell kerüljön kétirányú hangkommunikációs eszköz, ami az egyes pontban meghatározott diszpécserközpont és a többi gépjármű között létesít kapcsolatot. Az eszköznek folyamatosan bekapcsolt állapotban kell lennie, hangerőszabályzás nem megengedett.
- A nemdohányzók védelmére szolgáló rendelet vonatkozó pontjai OESTUMSZ esetében kizárólag az utasszállítás tényleges idejére és csakis teljes terjedelmében feltekert ablakok esetére vonatkoznak.
- OESTUMSZ által biztosított mobiltelefonos alkalmazásnak tárolnia kell a felhasználó állampolgárságát. Ezen adat alapján hazai adóalanyok esetében belvárosi indulási pontokon a megrendelt fuvar szabadon megtagadható.
- OESTUMSZ elhelyezhetnek térkép funkciókat alkalmazásaikban, amennyiben azok képesek a sofőr által a pillanatnyi forgalmi helyzet, illetve az utas helyismerete függvényében alkalmazott kerülőutak kezelésére.
Kihagytam valamit?