Kategóriák
konc

Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Alapvetően én lefelé szeretek menni a hegyről kerékpárral, de itt Magyarországon felvonók hiányában ez sajnos azzal jár, hogy fel is kell tekerni arra a hegyre.

Advertisement

Pár hét nyüszítés után azért lehet fejlődni, magamon is meglepődtem, milyen durva emelkedőkre vagyok képes felkínlódni magam, hogy utána 10 percig fülig érjen a szám és könnyel teljen meg a szemem. Az odavezető út persze nem annyi, elég időm volt elgondolkodni azon, hogy ha valaha sok pénzhez jutok, akkor majd mennyivel rosszabb lesz a kondim. Elektromos hajtású kerékpárokról lesz szó a következőkben.

Én régebben úgy voltam az elektromos kerékpárokkal, mint a gyorsasági motorokkal. Csodálatos tárgyaknak tartottam őket, de sosem vettem volna magamnak. Egészen addig gondoltam ezt, amíg fel nem ültem egyre. Mert elektromos bringázni jó dolog. Nagyon. Főleg a világ legjobb márkájával, a közkedvelt kölcsönkerékpárral.

Advertisement

Nem vagyok szakértője a témának, ezért nem is szeretnék itt adatokkal kitömött listát írni, csak párat mutatnék be azok közül, amik nagyon megtetszettek valamiért, a teljesség igénye nélkül persze. Annyi féle van már, mint égen a csillag.

Pista bácsi, általános iskolai technika tanárom, akinek tapasztalatánál csak a szemöldöke volt nagyobb, két dolgot vert a fejünkbe: ha lekalapálod a szög hegyét, akkor az szakítja a fát és nem repeszti, no meg hogy a drágább szerszám mindig az olcsóbb. Ez utóbbi szellemében válogattam, mert merek nagyot álmodni.

Advertisement

Városi

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

Az S-works tervei alapján készült a diszkrét és ízléses Specialized turbo. Ez a modell potom 6000 dollárért a tied lehet, van olcsóbb változat is feleannyiért, de az kit érdekel. 70 km/h-ig stabilan gyorsul, rásegítés és állandó hajtás funkció, egy töltéssel bőven 100km felett teljesít. A vázba épített technika alig észrevehető. Az sem elhanyagolható szempont, hogy piros.

Enduro

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

A Lapierre és a Yamaha közös feljlesztése az Overvolt sx 800. Elég nagy teljesítményű ahhoz, hogy kevesebb időd legyen az elmélkedésre amíg feljutsz a hegytetőre és a 170mm-es rugóút sem kevés, hogy lefelé ne érjen fülig a szád. Az ára sajnos nem segít ez utóbbiban, szintén 6000 dollárba fáj.

Freeride

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású kétkerekű elektromos kerékpárja az amerikai Stealth Bomber B52. Nincs olyan terep, amin ne teljesítene minden igényt kielégítően. Az 5,4 kilowattos teljesítmény még kimondva is sok. Ha érdekel esetleg, hogyan is néz ki városi forgalomban a 100 km/h egy biciklin ülve úgy, hogy meg sem izzadsz, akkor kattints a videóra. A csúcsmodell ára 14 000 dollár körül van.

A szörnyeteg

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

Ürömön készül ez a kompromisszumok nélküli kerékpárcsoda. Az M55 kft csapata sosem adott ki műhelytitkokat, de a szaksajtó az elektromos kerékpárok lamborghinijének nevezi ezt a titánötvözetből készült, 2,5 kilowatt teljesítményű brutális gépet, ami azért elmond róla valamit. Természetesen külföldi piacra szánták. Ha jól tudom, összesen 275 darab készült belőle. 35 000 dollárba kerül a legdrágább modell.

A leggyorsabb

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

Igen, ez egy rekumbens kerékpár. Nem is pár, hanem három, hogy egészen pontos legyek. Az Outrider csúcsmodellje, becsületes nevén; FFR 422 Alpha. Konkrétan ez már nem található az alapkínálatban, kizárólag rendelésre készül a világ leggyorsabb elektromos hajtású triciklije. Végsebessége 137 km/h. Az extraként rendelhtő akkumlátorokkal 700km a hatótávolság. Elég hamar bringázhatod körbe vele a Balatont, ha bírod az adrenalint és az anyázást. A sváci illetőségű, 130 éves óragyártó manufaktúra, a Schlumpf készíti a hajtást és a váltót is hozzá. Egy köré épített velomobillal belegondolni sem merek, hogy milyen érzés lehet vele közlekedni. 35 000 dollárba került annak idején, a mostani, kisebb teljesítményű modellhez már 10 000-ért hozzájutsz.

Velomobil

Illustration for article titled Ezek a bringák csak a pénzes csávókra hajtanak!

Advertisement

A velomobil, egy kerékpár vagy tricikli köré épített héj, jellemzően üveg- vagy karbonszál szövetből, ami a légellenálást hivatott minimalizálni. Rengeteg féle készül belőle, általában egyedi megrendelésre, de házilag is sok menő darabot fabrikálnak belőlük.

Ha igazán egyedi dologra vágysz, akkor mindenképp csináltass magadnak egyet. Nincs is vagányabb annál, mint beállni a fagyizó elé egy űrhajóval! Ez persze egészen addig tart, amíg ki nem kell belőle szállnod. Az nem túl elegáns látvány.

Vélemény, hozzászólás?