Na, vajon mennyit ér Donald Trump neve?
Addig jártatja a száját a komolykodó politimókusok levesébe csúnyán belerondító jelöltjelölt, hogy a végén még elszegényedik és kénytelen lesz kivándorolni a jobb élet reményében. Ez persze lehet, hogy része a stratégiájának, hiszen határozottan állítja, hogy megvannak az eszközei arra, hogy rávegye a mexikóiakat egy migrációt gátló fal felépítésére, márpedig, ha Donald Trumpok fenyegető hordáitól kellene tartanom, én azonnal nekiállnék kiönteni a beton alapot, és már rendelném is a téglákat, mert Trump nekem olyan, mint az internetmacskák és -kutyák. Messziről, a képernyőn keresztül nagyon vicces, de köszönöm szépen, inkább egy hagyományosat kérek macskából is és elnökjelölt-jelöltből is. Még szerencse, hogy mexikói éppúgy nem vagyok, mint amerikai.
Szóval tehát elszegényedés. Az még messze van, viszont a Digiday szórakoztató (Trump szempontjából mondjuk egy picikét aggasztó) gyűjtést készített arról, hogy a közismerten kifinomult nyilatkozatok hatására hogyan veszít a Trump márkanév az értékéből.
Hogy ez miért fontos? Azért, mert a jó öreg Donald esetében nem kacsa a hír, miszerint jövedelmének és vagyonának növekvő és eléggé nagy része származik a nevével kapcsolatos licencügyletekből. Amellett, hogy számos, a Trump névvel fémjelzett ingatlanfejlesztési projekt tényleg csak fémjelezve van a névvel, és Trumpnak valóban nincs bennük ezen túlmutató szerepe, egyéb módon is özönlik bankszámlájára a pénz a Trump brandből kifolyólag. A vészcsengők persze egyelőre kénytelenek másodállásukból megélve a Jingle Bells-t csilingelni, mert a drámai zuhanások és visszaesések leginkább normális ingadozások a Trump nevet illető közérzületet mutató grafikonokon, de vannak intő jelek, ebben igaza van a forrásul szolgáló cikknek.
A nép hangja mellett fontosabb ilyen jel, hogy számos cég döntött úgy, hogy már nem tartja előnyösnek a Trump nevet. Csak áttekintő jelleggel: egy ingatlanfejlesztő a trumpos plakátot szedte le egy épületéről, egy kiskereskedelmi cég pedig több, mint ezer üzletében állította le a trumpos termékek forgalmazását Trump muszlimokra vonatkozó kijelentései miatt, de a mexióiak bevándorlását illető megjegyzések is meghozták eredményüket azzal, hogy tévétársaságoktól hajápolási termékeket gyártó cégig számos Trump-partner távolodik a politikai karrierjét építő üzletembertől. Aki egyébként annyira tehetséges, hogy a befektetései teljesítményét indexkövető alapokkal is hozhatta volna főnöki foteljében hátradőlve, a rá jellemző, zseniális üzleti manőverek nélkül.
Trump-témában eddigi mérhetetlenül tényfeltáró anyagaink:
Első kép: Gage Skidmore (CC BY-SA 2.0)
Második kép: Catster