"Gondolom minden fityfasz Nyüzsit és mikroblogos hosszúságú posztot beleszámítanak" – mondta Shaun, a szerkesztőségi médiaelemző, de még az ő válasza sem elégített ki ezúttal. A Social Timesban megjelent ugyanis egy tanulmány arról, hogy a nagyobb magyar híroldalak hány cikket közöltek tavaly és ezeket hogyan lájkolták az olvasók. És ebben az szerepel, hogy a hvg.hu-n jóval több, mint kétszer annyi cikk jelent meg, mint az Indexen vagy az Origón.
Nem mintha sokra mentek volna ezzel, mármint – őrület, hogy ilyen szót kell leírnom – a lájkátlag szempontjából, az indexes cikkek ugyanis átlagban kétszer annyi lájkot kaptak. El sem tudom képzelni, hogy és miért írtak ennyit darabra a hvg-nél, valami bugra vagy trükkre gyanakodtam, de Gavra főszerkesztő ezt válaszolta cseten: "nem tudom, hogy pontosak-e a számok, de erős a gyanúm, hogy tényleg sokkal több cikket írunk, mint az Index." Egy megoldás van, a gyors, olcsó és végletekig kizsigerelhető kínai munkaerő.
A Social Times elemzése a maga nemében az első ilyen magyarországi felmérés, de elég sok fura vonása van. A legkeményebb, hogy a Velvetet a női lapokhoz sorolják. Ki lesz az a bátor, aki elárulja a Social Times és a kutatást végző IMEDIA-nak, hogy a Velvet hány éve nemhogy nem női lap, hanem annak pont a 180 fokos ellentéte? Mi innen a Cink szerkesztőségéből egy segítő kérdést küldenénk a Socisal Times tudósainak: melyik nem képviselői recskáznak sokkal többet pinatémájú képes tartalomra? Akkor viszont forradalom várható a médialaborban, ha az expertek észreveszik, hogy ugyanazon az Index-címlapon tényleg szerepel egy női kiadvány!
(fotó: NAK)