A Harlem Shake-mém már akkor fárasztó volt, amikor kitalálták, de most sikerült úgy összehozni a magyar irodalom/filmtörténet klasszikusával, hogy főnixmadárként feltámadt 30 másodpercre.
A Harlem Shake-ről egyébként két dolgot kell tudni:
1, Nem alulról szerveződő mémbomba volt, hanem a Time Warner alá tartozó, a YouTube-megtekintésekből pénzt csináló Marker Studios kezdte el nyomatni azt, amit korábban egy párezer megtekintésű videóban látott, amit aztán átvett minden lehetséges twittercsatornán a Harlem Shake című kislemezt kiadó Mad Decent. Teljes cikk a kirívóan sikeres vállalati mémgyártásról a Mashable-ön.
2, Harry Rodrigues, vagyis Bauuer, a Harlem Shake előadója egy büdös fillért nem látott a szám hatalmas sikeréből, mert nem sikerült normálisan elintéznie azoknak a hangmintáknak a jogait, amiket a számban felhasznált. Interjú vele a Pitchforkon itt.
Persze ez teljesen mindegy, ha azt látod, hogy valaki csinált egy Harlem Shake-videót, amiben egy csomó XIX. századi úriember egymásnak esik ritmusra.