Béna családi vígjáték lett a Halálosztóból, ami úgy köpi szemen az eredeti két részt, hogy nézni is fáj. Ráadásul az alternatív valóságok összekuszálásával a történet is annyira zavaros lett, hogy az ember legszívesebben azt az idősíkot törölné ki, amelyikben megnézte ezt a filmet.
Béna családi vígjáték lett a Halálosztóból, ami úgy köpi szemen az eredeti két részt, hogy nézni is fáj. Ráadásul az alternatív valóságok összekuszálásával a történet is annyira zavaros lett, hogy az ember legszívesebben azt az idősíkot törölné ki, amelyikben megnézte ezt a filmet.
Innentől kezdve spoileres leszek.
Ha az eredeti Terminátor-filmeket kéne pár szóban összefoglalni: a film a megállíthatatlantól való rettegés és menekülésről, majd a kényszerű szembenézés utáni győzelmről szól. Menekülés a gyilkológép elől, menekülés a jövő elől. A harmadik rész alapvetően borzasztóan szar, a csajterminátor sokkal bénább, mint a második rész likvimetálja, ráadásul a végén szó sincs győzelemről, eljön az ítélet napja. A negyedik epizód pedig egyszerűen nem Terminátor-film.
Nem gondoltam volna, hogy ezek után ennyi új módon tudják még kicsinálni a filmsorozat világát pedig sikerült.
A múltban lassan több a terminátor, mint a jövőben
Nem is emlékszem hány terminátort küldenek már vissza az időben – talán ötöt. Három típus van, és legalább az esetek felében nem lehet tudni, hogy pontosan ki és honnan küldte vissza őket. Persze minél több terminátor van, annál súlytalanabbnak, sebezhetőbbnek tűnnek.
Nincs végzet, nincs logika
A sok alternatív idővonal annyira összekuszálódik, hogy valószínűleg már maguk a készítők is belezavarodtak mi miért történik, melyik esemény követi a másikat, úgyhogy a gordiuszi csomót egy legkevésbé sem elegáns megoldással vágták át: az időparadoxon kérdésére egyszerűen megvonták a vállukat, és kimondatták az egyik szereplővel, hogy úgyse tudja senki, mi lesz. Inkább szarjuk le! (Ez utóbbit csak én tettem hozzá gondolatban, de ez volt a lényeg.)
Sarah és Kyle között semmi kémia nincs
Valósznűleg azért, mert Daenerys Targaryen rémes Sarah Connor, Jai Courtney viszont még rémesebb Kyle Reese. Legalább John Connort eltalálták, kár hogy a karaktert teljesen kiforgatták.
John Connorból gonosz terminátor lesz 😀
Úgyhogy hirtelen az emberek kezdik el őt vadászni, mert John a gépek utolsó reménysége. Még valami költői is lehetne benne, de annyira béna az egész történet, hogy ez tipikus bölcsész belemagyarázás lenne. Amúgy Johnt valami spéci nanobotokkal vagy mivel megfertőzi a Skynet, aminek hatására géppé válik, de mégis önmaga marad. Azaz mégsem, mert átáll a gonosz masinák oldalára, de azért ő John.
Ja, és a hiába a legkorszerűbb számítógépes effektek, a kiborg sem olyan menő, mint a 25 éve bemutatott likvimetál, és egyáltalán nem tűnik olyan félelmetesnek és megállíthatatlannak, mind bármelyik másik gép. Valószínűleg azért, mert folyamatosan pofázik, de tényleg, ahelyett, hogy lukat lőne, lukat beszél az ember hasába.
Papa
Ezt a nevet kapta a jó terminátor, az öreg Arnold, akinek még gyerekkorában megvédte és magához vette Sarah-t, akit már akkor is ki akartak nyírni. Hogyan és miért? Ki tudja. Mindenesetre Sarah Connorból így az a karakter volt, aki John Connor lett a második film végére. Ráadásul a Papa és Kyle között megy a borzalmas apa-pasi faszméregetés, ami annyi filmben szerepel, viszont soha nem jó. Ráadásul rengeteg a béna poénkodás, a jópofizás, úgyhogy hamar úgy éreztem, mintha egy Dwayne Johnson-os családi vígjátékot néznék. Raádásul a Papa a film végén nem meghal, ahogy egy tisztességes terminátornak illik, hanem átváltozik likvimetál robottá, aminél azért kevés nagyobb szentségtörés létezik, és aztán elautózik a fiatalokkal a naplementébe.
Azt hiszem a Papa angol megfelelője a Pops, de én borzalmas magyar szinkronnal néztem a filmet – ez Arnold Schwarzenegger élvezeti értékét olyan 85 százalékkal csökkenti –, de ennél még az is viccesebb lett volna, ha a szexuális töltettel is rendelkező Daddyt választják.
I’ll be back
A film egy jelentős része abból áll, hogy a korábbi filmek ikonikus jeleneteit, beszólásait más kontextusban, kicsit kiforgatva újrajátsszák. Ez még nem lenne akkora baj, ha lenne mellette erős saját tartalom. De nincs, így a fura homage-ként kezdődő film béna paródiába fullad. Sokkal jobban jártok, ha inkább megnézitek ezt a videót.
Genisys
Biztos vagyok benne, hogy csak és kizárólag azért választották ezt az alcímet, mert valamelyik fejes szerint menő a hangzása.
Igazából napestig folytathatnám a felsorolást, de minek? A rengeteg negatívum ellenére azért van benne egy-két jó gondolat, például az okostelefon és internetfüggő emberiség kvázi kihívja maga ellen a sorsot, amikor egy überoprendszert fejlesztenek, ami nyilván a Skynet. Ezzel szépen átültetik egy a jelenlegi problémára az eredeti filmek hidegháborús, katonai mondanivalóját.
Lehet, ha valaki elvonatkoztat az eredeti filmektől, akkor egy közepesen élvezetes, egyszer megnézhető blockbusterként tudja kezelni a Genisyst, nekem ez viszont kevés, és nem is akarok elvonatkoztatni. Jó lenne, ha a Terminátort végre eltemetnék, és nem mindenféle borzalmasabbnál borzalmasabb, innen-onnan összekapart részekből próbálnák valami gyalázatos és szánalmas Frankenstein-szörnyként életben tartani.