A Habostorta és a Randivonal alapítója, az online üzletemberség mellett festő-grafikus Weiler Péter volt az, aki a csomagtartójából vécépapírt és vizet árult különböző üzletközpontok parkolóiban, mintha feketézne. Csodásan fonódik össze a politikai tiltakozás és az önmarketing.
Az előbb posztoltam ki azt a képet, amit vasárnap óta jó sokan osztottak meg, a "Vasárnap is nyitva" felirattal felspécizett kocsiról az Újbuda Központ előtt. A fotót megosztó mikrobloggert az egész egy kortárs műalkotásra, konkrétan egy friss Weiler Péter-képre emlékeztette. Erre:
Amikor posztoltam, még nem fogtam fel, hogy nem véletlenül. A festményen és a fotón ugyanaz a kocsi látható. Gyanús! Ez sem véletlen. Mert a fotó nem egy élelmes feketéző kocsiját mutatja, hanem egy igazi politikai-művészeti performanszt, amit Weiler valósított meg, körbejárva több hipermarket parkolóit. Itt egy másik fotó, vasárnapról, de a budaörsi Auchan elől:
Jó érzés, hogy Weiler nemcsak engem vezetett meg, hanem például a 444-et is, akik tegnap az "Amikor az élet meghaladja a művészetet" címmel posztoltak a témáról. El sem merem képzelni, mekkorára hízott ettől az alkotó mája!
Weiler amellett, hogy aktív képzőművész, akinek tavaly nyáron Kieselbach Tamás nyitotta meg a tárlatát a köveskáli buszmegállóban, a magyar online biznisz veteránja. Nem sokkal az Index után indította el a Habostortát, a magyar internet korai korszakának egyik sikersztoriját, amire azért emlékszem ennyire, mert az indexes mítingeken állandóan azzal jöttek, hogy a Habostortának 3 alkalmazottal van annyi PI-je, mint nekünk 50-nel. De részben Weileré a Randivonalat működtető vállalkozás is. Éppen ezért lenne ez a képaláírás is az előző fotóhoz: A Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója így tiltakozik a boltbezárás ellen.