Végre elmentem megnézni, hogy milyen a Magyar Romantikus Film Megújítója, a Hazai Közönségfilm Bekurblizója, a Megdönteni Hajnal Tímeát. Többször nevettem, mint gondoltam, hogy fogok.
Végre elmentem megnézni, hogy milyen a Magyar Romantikus Film Megújítója, a Hazai Közönségfilm Bekurblizója, a Megdönteni Hajnal Tímeát. Többször nevettem, mint gondoltam, hogy fogok.
Miről szól: Mindenki ugyanazt akarja. Hajnal Tímeát. Aki szupersztár fotómodell, egy sztártévés csaja, gazdag és gyönyörű. És nagyon unja az egész felhajtást, egyszerűbb, békésebb életre vágyik. A 15 éves érettségi találkozóján találkozik Danival, aki egy építésziroda alkalmazottja, az esküvőjére készül, tűri a menyasszonya meg a családja basáskodását… és nagyon unja az egész felhajtást. Az egykori osztálytársak beszélgetnek meg isznak kicsit, azután futólag elcsábítják egymást a ruhatárban. Nem nagy ügy. Mindenkivel előfordul az ilyesmi. Csak az a baj, hogy az esetet levideózza Bögöcs, a tapló, nagyszájú, fukszos + susogó mackós pornóproducer, és a felvétel segítségével megzsarolja Danit. De valami nagyon furcsát kér cserébe a felvételért: hogy megdönthesse Hajnal Tímeát. (Forrás: Intercom)
A Megdönteni Hajnal Tímeát egy romantikus vígjáték, ráadásul egy olyan, aminek pontosan tudni fogod a történetét, ha legalább két percnél tovább nézed a plakátját, meg mondjuk hozzánézed az egyik előzetesét. Tudod, hogy mi lesz az eleje, mi lesz a közepe és mi lesz a vége, valószínűleg azt is sejteni fogod, hogy a kettő között mi fog történni. Ez egyáltalán nem baj. Én mindig azt szajkózom mindenkinek, hogy valamit úgy lehet megtanulni, hogy el kell kezdeni sémákat másolni. Emiatt egyszer kaptam Janisch Attilától egy borzasztóan hosszú olvasói levelet, de ez most tökmindegy. Sémát követ a Tibor vagyok, de hódítani akarok, az Álom.net, a Valami Amerika meg az Üvegtigris is. Ezeket a filmeket csak az különbözteti meg, hogy mennyire bénázzák el azt, ami nincs előre lepapírozva.
Nagyon nagy örömmel mondom, hogy a Megdönteni Hajnal Tímeát nem bénázzák el, pedig minden jel arra mutatott. még pár hónapja. Én már akkor gyanakodtam, amikor egy tavalyi sajtótájékoztatón egy büdös képet nem mutattak belőle, holott akkor már javában zajlott a forgatás. Aztán kikerült egy olyan hivatalos, sajtónak szánt fotó a filmből, amin a rendező egy Wii-n golfozik.
Az első előzetes kifejezetten béna lett, de ez csak megerősítette azt, hogy Magyarországon valahogy még mindig nem szakma összevágni egy trélert, a Couch Surf előzetese is olyan, hogy teljesen jelentéktelen részletek következnek egymás után, de a végére azt sem tudjuk, hogy mi az a film, amit ajánlanak nekünk. De ez most egy másik film, elnézést. Szóval ezek után következett az, hogy kikerült egy viccesnek szánt jelenet a Hajnal Tímeából az Origóra, amitől jóérzésű ember úgy kezdett el sziszegni, mintha egy kiszúrt gumibelső lenne. Én is.
De amikor a moziban ülök akkor az egész fittyfenét sem számít, mert amit látok az szórakoztató, vicces, nem úgy néz ki, mintha egy krumplival vették volna fel, nem Dés László szerezte a zenéjét, nem iszik folyton folyvást valami életidegen szponzor termékét és nem működnek úgy az emberek, mintha zárlatos robotok lennének. Hanem úgy, mintha romantikus filmek szereplői lennének. Még mindig nem emberek, dehát istenem, igazi hús-vér embert látni az utcán is látni, minek azért fizetni 1500 forintot.
1500 forintot viszont nagyon szívesen kiadok egy olyan filmre, amiben valamennyire vicces emberek valamennyire vicces dolgokat csinálnak. Simon Kornél, a Hajnal Tímea főszereplője például nekem egy akkora pozitív meglepetés volt, hogy szabályosan izgatott lettem tőle. Simon egyértelműen tök jó színész, pár jelenetben pedig az általában kajabálós magyar humorban képes mutatni olyat, amit úgy hívnak angolul, hogy comic timing. Magyarul nem tudom, hogy hívják az ilyet, ez az a jelenség, amikor valaki nem csak azzal vicces, amit mond, hanem azzal, ahogy és amikor mondja. Simon Kornél mindig akkor mond vicceset, amikor kell.
Aztán ott van Szabó Simon, ez a nagy szerethető mackó, aki valószínűleg élete végéig fogja kapni az ilyen szerepeket, amikben egy igazi büdös bunkóként kell viselkednie. Valószínűleg azért van ez, ahogyan beszél, ami valahol félúton van az ásítás és az ordítás között. Más is megírta már, de most megírom én is, hogy baromi jó ötlet volt Szabó Simont felkérni az egyik főszerep mellett narrátornak, mert a kevésbé vicces jeleneteket is képes azzá tenni, hogy képen kívül bazmegel egyet.
A Hajnal Tímea egyetlen gyenge pontja sajnos maga Hajnal Tímea. Osvárt Andrea ritkán képes csak egy deszkánál komolyabban reagálni a körülötte zajló eseményekre, még dühöngeni és kiabálni sem tud hitelesen. Ő talán az egyetlen a filmben, aki tényleg úgy viselkedik, mint egy zárlatos robot, de azzal a fajta zárlattal, amitől még kevesebb ember jut a gépbe. Főleg fura őt látni Jordán Adél, Lengyel Tamás és főleg a film legviccesebb, felcsatolható péniszes monológját előadó prostit játszó Szandtner Anna mellett, mert hármójuk közül bárki jobban eljátszhatta volna a külföldről hazatérő szupersikeres modellt, és tudom én is, hogy ebbe a háromba Lengyel Tamás is beletartozik.
De egy film nem csak színészekből áll, mert azt színháznak hívják, van például egy kamera, ami Tóth Widamon Máténak köszönhetően inkább filmes, mint tévés képeket mutogat, aztán van például zene, ami ahogy már említettem, tényleg nem Dés László, hanem például Ivan and the Parazol meg Zoohacker meg Summer Schatzies, amitől tényleg olyan érzésem van, hogy 2013 van és nem az aszpikban rengő kilencvenes években vagyunk, ahol még a klubokban is smooth jazznek kell szólnia. Amikor az emberek nem a szponzorhoz járnak, hanem vásárolni a Hunyadi téri piacra, meg sétálni a frissen felújított Rogánvárosba.
És hogy emlékezni fog-e bárki is a Megdönteni Hajnal Tímeátra mondjuk jövőre? Hivatkozni fog bárki úgy rá, mint egy fontos filmre? Sokszor lemegy majd az RTL Klubon főműsoridőben? Az egyik kérdésre igen a válasz.