Egy ismert fogyasztóvédő szervezet szerint 2013 júniusa óta egyetlenegy alkalommal sem indultak pontosan, ami sorozatban 293 késedelmes indulást jelentene. A Wizzair hevesen vitatja az adatokat.
Elképesztő rekordot ért el a Bayern Müchen a Bundesligában azzal, hogy eddig sorozatban 51 meccsen nem kapott ki, de hol van ez attól, hogy az EUclaim nevű szervezet statisztikája szerint a Wizzair W62206-as számú Luton-Budapest járata most tart 293 megszakítás néküli késedelmes indulásnál – írta a Daily Mail. Amit a lap szerint úgy ért el, hogy 2013 nyara óta soha, egyetlen egyszer nem bírt pontosan elindulni. A késések hossza a két perctől a 12 óra 18 percig terjedt és egyszer végül egyáltalán nem szállt fel a járat.
A Wizzair dühödt válaszában azt kérdőjelezte meg, hogy mi számít késésnek. A brit légiközlekedési hatóság sztenderdjei szerint ugyanis csak az számít késésnek, ha egy gép több, mint 15 perccel a kiírt idő után száll fel. A Wizzair szerint az EUclaims ezt elhallgatja az ügyfelei elől. (A szervezet arra alakult, hogy segítsen kiharcolni a kártértést az utasoknak a késő repülőjáratok után.)
Az EUcaims adatai szerint a 293 indulásból összesen 157 esetben 21 perc fölötti volt a késés, ebből 87-szer fél óra fölötti. Van ugyanakkor egy kategória, ahová a 11 és 20 perc közötti késéseket sorolták. 98 esetben történt ez. Ha ezt a mezőnyt a becslés kedvéért megfelezzük, az jön ki, hogy a 293 lehetőségből jó 200-szor nem sikerült időben elindulni.
A Wizzair saját adatai szeint viszont a kérdéses időszakban repült járataik 73,22 százaléka időben szállt fel és 78,64 százalékuk időben érkezett meg Budapestre. Az egész eléggé cicaharcnak tűnik, az EU előírásai szerint kártérítés csak a három óránál hosszabb, nem valami vis maior okozta késésekért jár, ilyenből pedig 9 akadt az adott időszakban.
Aki rendszeresen ingázik erre, írja meg a tapasztalatait!