Ebben a pillanatban értettem meg, mit jelent az, hogy budai fonódó villamoshálózat. Biztos láthattam volna korábban is ilyen térképet, ha intenzívebben érdeklődöm, de nem tettem, csak füleltem mostanában, ahogy a járműveken a hang beszél valamit erről a fonódásról.
Legfeljebb 4,5 milliárd forinttal megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét, valamint a támogatás intenzitását a kormány – derül ki a pénteken megjelent Magyar Közlönyből.
A módosítást követően a projekt Széll Kálmán téri ágának megvalósítására 9,6 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre. Emellett a Közlekedési Operatív Program hazai forrásaiból 1,7 milliárd jut a fejlesztésre, a főváros önrésze pedig 1,2 milliárd forint. A támogatás intenzitása 83 százalékról 90 százalékra emelkedett.
A közbeszerzés jelenleg is zajlik, a tervek szerint az eredményhirdetés után a nyáron elindulhat a kivitelezés.
A fonódó villamoshálózat célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak helyett átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A projektben a 17-es villamos egyesül három budai járattal. Óbudáról átszállásmentes kapcsolat létesül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A fejlesztés érinti a Széll Kálmán tér vágányhálózatát is, kapcsolódva a tér rekonstrukciójához.
[MTI]