Már az itthoni iskolákban is hódítanak a gumikarikákból szőtt kiegészítők – írta nekünk Ern0. Amerikában elsősorban a fiatal lányok körében népszerű, de a brit királyi család tagjain, sőt a pápán is látták már az ékszereket. Idáig jutott a barátság karkötő 2014-re.
Már az itthoni iskolákban is hódítanak a gumikarikákból szőtt kiegészítők – írta nekünk Ern0. Amerikában elsősorban a fiatal lányok körében népszerű, de a brit királyi család tagjain, sőt a pápán is látták már az ékszereket. Idáig jutott a barátság karkötő 2014-re.
Ern0 írja: "A limbó óta nem volt ekkora őrület. Pénteken láttam a suliban, egy kislány játszott vele, a másik kettő megbabonázva figyelte." Idézi egy Amerikában élő twitteres haverját is: "Itt nemcsak a gumi, a szövőszék is elterjedt 2 éve. Az iskolában egyébként betiltották, mert elkezdett kialakulni egy karkötő-csereberén alapuló gazdaság."
A Guardian nemrég hozott cikket a Rainbow Loomnak nevezett készlet megalkotójával. Ebből minden kiderül.
Cheong Choon Ng egy maláj városban nőtt fel, ahol bolti játékok híján olyan dolgokkal szórakoztatták magukat a gyerekek, amelyek a közelben akadtak – például a családi kaucsukfa-ültetvény fehér gumitejével. Ebből készül a gumi.
Amikor évek múlva Ng-t nem vették fel a maláj egyetemre az etnikai kvóták miatt, az Egyesült Államokba költözött, ott végezte el az iskolát. Gépészmérnökként diplomázott 1997-ben. Az amerikai gazdaság szárnyalt, ő pedig az autóiparban helyezkedett el.
Egy este a lányai befőttesgumikból próbáltak karkötőket fonni maguknak. Ng le akarta nyűgözni őket, megpróbált azzal a módszerrel segíteni nekik, amellyel gyerekkorában készített ugróköteleket magának Malajziában. Nem jött be, de pár üzenőtáblába szúrt rajzszög segítségével sikerült egy olyan cikkcakkos fonási módszert kitalálnia, amivel sikerrel járt. Másnap a gyerekek színes karkötővel mentek iskolába, és hamarosan a fél környék ilyeneket hordott.
Ng egyik lánya javasolta, hogy érdemes lenne árulni az ékszereket és az eszközöket, amikkel el lehet azokat készíteni. A jóember hat hónapig dolgozott a koncepción, gyakran hajnalig fent volt, 28-féle verziót talált ki. Miután sikerült meggyőznie a feleségét, a teljes családi megtakarításukból – ez 10 ezer dollár volt – eszközöket és befőttes gumikat vásároltak, több mint 900 kilót. A készleteket maguk állították össze a garázsban, és a játékboltokban házaltak vele. Senkit nem érdekelt a dolog.
Ezután Ng megkérte a lányait, készítsenek egy YouTube-videót, amelyben elmagyarázzák, hogyan kell elkészíteni a karkötőket. Ezt felkapta az internet, és 2012 júliusában az egyik bolt vásárolt 12 készletet a családtól. Két hét múlva újabb rendelés érkezett, már 10 ezer dollár értékben. Az év decemberében 200 ezer dollárért értékesítették a Rainbow Loomot.
(Ez a videó nem az a videó)
Tavaly már 40 millió dolláros forgalmuk volt, Ng idénre ennek a dupláját várja. A Nissannál, ahol korábban dolgozott, még 2012-ben fizetetlen szabadságot vett ki, azóta nem ment vissza.
Nemcsak karkötőket és ékszereket, mindenféle egyéb kiegészítőt is lehet készíteni a Rainbow Loomból. Itt van pár példa.