600 lóerős biturbó V6, szénszál-alumínium karosszéria, előre-felfelé nyíló ajtók, hétsebességes duplakupl– KIT ÉRDEKEL, AMIKOR ILYEN LETT AZ ÚJ FORD GT?!?!?!
600 lóerős biturbó V6, szénszál-alumínium karosszéria, előre-felfelé nyíló ajtók, hétsebességes duplakupl– KIT ÉRDEKEL, AMIKOR ILYEN LETT AZ ÚJ FORD GT?!?!?!
A káprázatosan kinéző középmotoros szupersportautóra kilenc évet kellett várni, mire tegnap bemutatták a detroiti autószalonon, értelmetlenné téve vele a szalon összes többi bemutatóját. Elődje, a 2005 és 2006 között gyártott első Ford GT a hatvanas évekbeli csodaversenyautó, a Ford GT40 utcai mása volt, melyről azt kell tudni, hogy négyszer nyerte meg egymás után a Le Mans-i 24 órás versenyt, 1966 és 1969 között.
Jó ideje szó van arról, hogy lesz új autó, de semmi nem szivárgott ki belőle, a forma pedig így különösen mellbevágó. Az első Ford GT szinte minden részletében a versenyautó nyomán készült, ez viszont csak sziluettjében hasonlít rá. Az egész autó hemzseg a delejező részletektől. Már tegnap akartam róla írni, de csak tátott szájjal bámultam a tükröket, a gótikus támpillért formázó, szárnyként működő C-oszlopot, a dermesztő kipufogókat, az egész autó nyílszerűségét.
Igazából most sem tudok írni róla, megyek is vissza bámulni:
Fotók: Jerry Villagrana