Hát a nagy túrót. Ezek is csak bikkfanyelven kommunikáló, a saját szabályaikat sem betartó kommunisták. Hogy honnan tudom? A 444-es Anarki megpróbált Uber-sofőrré válni. Fantomtól rettegnek ezért a hazai taxiscégek.
Amikor a hagyományos taxis cégek és az őket felszámolni készülő Uber konfliktusáról írtam posztot, és ezért elmentem a Taxi4 központjába, kiderült, hogy a "régi ipar" képviselői egyáltalán nem igazán azoktól a profi-félprofi sofőröktől félnek, akik nemsokára átállnak az Uberre. Azért nem tőlük féltek, mert egy rakás számításuk volt arról, hogy az extra alacsony árak miatt főfoglalkozású sofőrnek egyszerűen nem érheti meg az áttértés. A régiek sokkal inkább attól rettegnek, hogy mivel az Ubernél bárki két kattintással alkalmi sofőrré válhat, ezrével-tízerével leszenk olyan átlagos polgárok, akik annyit autóznak a melójuk miatt, hogy zsebpénzkiegészítésnek megéri uberessé válniuk. Drámai szavakkal feszették le a Taxi4 vezetői azokat az elképzelt utazó ügynöket és ingázókat, akik csak napi 1-2 órára ugranak fel az Uberre, amivel fejenként csak havi pár fuvart és néhány ezrest vesznek el a profiktól, de ez a sok kicsi majd sokra fog menni.
Anarki cikke alapján ettől aztán egyáltalán nem kell tartani Magyarországon. Az Uber sofőrfelvételi rendszere ugyanis minden, csak nem fotelből két kattintással elintézhető. Viszont bürokratikus, ostoba, lassú, körülményes és olyan rengeteg utánajárást igényel, hogy ember nem lesz, aki csak úgy buliból, "néha majd kipróbálom" alapon belevágjon.
Bónusz meglepetés: a magyar Uber annyira rossz fej, hogy Anarkit azért már eleve nem engedték volna sofőrködni, mert újságíró.
Meghökkentő részletek a riportban.