A Népszabadság szerint április második felében már újra járhatnak a vonatok a pályaudvaron, de a bezárás ettől ugyanúgy napirenden marad.
Miközben a MÁV még mindig nem szólalt meg az ügyben a lemondott sajtótájékoztató után, a Népszabadság ma arról ír, hogy a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. a héten megkezdte az alagút január végén leomlott támfalának ideiglenes helyreállítását. Ez jó hír, ha igaz, hiszen tegnap már én is kezdtem attól parázni, hogy itt valami nagyon nincs rendben.
A cég vállalása szerint április második felére újra járhatnak a vonatok a Déliben, ugyanakkor a pályaudvar végleges bezárása továbbra is napirenden marad, az NFM – ahogy tegnap is megírtam – vizsgálja a Kelenföldre költöztetés lehetséges feltételeit.
A cikk kitér arra, hogy a Kelenföldi pályaudvar jelenleg nagyon messze van még attól, hogy átvehesse a Déli funkcióit: a mai befogadóképességét két és fél-háromszorosára kellene növelni, plusz az sem megoldás, hogy egyszerre mindössze hat személyszállító vonat fér el a pályaudvaron, mikor a Déli naponta 250 vonatot képes fogadni.
A Kelenföldi pályaudvar vágányhálózata túlterhelt, több járatot el is kellett tüntetni emiatt a menetrendből, továbbá nincs lehetőség a szerelvények javítására, tárolására sem. Még a peronok számát is növelni kellene, és mindez milliárdos beruházást igényelne, a megközelíthetőségről nem is beszélve. Kíváncsi vagyok, mire jutnak az NFM szakértői.