Én most szakítok a McDonald’sszal, pedig eddig sokkal szívesebben junkfoodoltam náluk, mint a Burger Kingnél. De hogy ennyire idétlenek-töketlenek hogy lehetnek, azt nem is igazán értem.
Na szóval, azt találta ki a két óriás egyike, vagyis a Burger King, hogy a béke – és a boldogság – jegyében szeptember 21-én a konkurens készítse el minden idők legszuperebb hamburgerét, a McWhoppert: a Big Mac és a Whopper hibridjét. Mint a Time nyomán a Kreatív írja – ezt szemlézem én, tiszta meta –, egész oldalas hirdetést adtak fel erről. Ezeket a hamburgereket csak egy napig árulták volna, és csak Atlantában, amely város pont félúton terül el a két gigacég székhelyéhez képest. A szuperhamburgerbe hat-hat összetevő került volna a két különböző szendvicsből, és a Burger King még egy kis honlapot is csinált a sztorihoz. Hamarjában.
Reklám? Hát persze. Jó reklám? Eléggé.
Lehetett volna venni a lapot? Igen. Ki lehetett volna találni valami frappáns választ? Jó, hogy. De ahhoz egy kicsit gondolkodni is kellett volna.
Mi történt ehelyett? Steve Easterbrook McDonald’s-ügyvezető agyából és klaviatúrájából mindösszesen egy fb-posztra futotta, és az is milyen borzalmas:
Kedves Burger King,
Egy jó érdekében erőfeszítéseket tenni… nagyszerű ötlet.
Örülünk a próbálkozásnak, de azt gondoljuk, hogy a két márka valami sokkal nagyobbat is tehet azért, hogy kitűnjön ötleteivel.
Mi elkötelezettek vagyunk abban, hogy világszerte felhívjuk a figyelmet a fontos társadalmi problémákra. Talán ti is csatlakoztok hozzánk valamilyen értelmes globális cél érdekében.
Lássuk be, hogy köztünk csupán egyszerű baráti üzleti verseny van és nem fájdalmak és háborúk szörnyű körülményei között tesszük ezt.
Beszéljünk.
Steve, McDonald’s, ügyvezető.Ui.: legközelebb egy egyszerű telefon is megteszi.
Karót nyelt, fafejű majom. Társadalmi problémák, mi? Nem érdekel többé az almás pitétek!