A Médiatanács szándékosan átrajzolja a rádiós piacot

Az egyházi rádiókat nyomják, ahol elindulnak, mindenhol nyernek. Helyi rádiók címén világnézetileg elfogult, a helyiekhez semmiben sem kötődő vallásos tartalmat sugároznak. Kemény dolgokat állapított meg a Mérték médielemző műhely.

Illustration for article titled A Médiatanács szándékosan átrajzolja a rádiós piacot

Az egyházi rádiókat nyomják, ahol elindulnak, mindenhol nyernek. Helyi rádiók címén világnézetileg elfogult, a helyiekhez semmiben sem kötődő vallásos tartalmat sugároznak. Kemény dolgokat állapított meg a Mérték médielemző műhely.

Advertisement

Annak, aki kiváncsi arra, hogy avatkozik be a piaci folyamatokba a világnézetileg elfogult médiatanács, az olvassa el a teljes Mérték-jelentést. Akik nem ennyire szívósak, azoknak kiemeltem a legfontosabb tételmondatokat:

– A pályáztatási gyakorlat alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a Médiahatóság szándéka a rádiós médiatérkép átrajzolása.

Advertisement

– a Médiatanács nem kíván változtatni az országos rádiós piacon kialakult monopolhelyzeten, nem kíván versenytársat teremteni a jobboldali médiabirodalom részeként működő Class FM-nek. Ezzel együtt lemond az értékes frekvenciakincs hasznosításából származó közpénzről is.

-A jogosultságot szerző rádiók a piaci verseny alól kivont, világnézeti szempontból egyértelműen elkötelezett, a helyi jelleget nélkülöző, végső soron országos lefedettségre törekvő rádiók, amelyeknek nem célja a vételkörzetben élő valamely közösség sajátos igényeinek kielégítésére.

Advertisement

– A most vizsgált időszaknak is vannak kiemelt szereplői. Ezek közös jellemzője, hogy ahol elindultak, ott nyertek is. A legtöbb frekvenciát a katolikus egyházhoz kapcsolódó két rádió, a Katolikus Rádió és a Szent István Rádió nyerte el.

– Az eredmények egyértelmű médiapolitikai megfontolásról árulkodnak: a helyi rádiós piacon ő médiumok szólaljanak meg, hanem nagy vételkörzetű, egy központból sugárzó hitéleti tartalom kerüljön az éterbe.

Advertisement

– A rádiós piac jelenlegi koncentrálódását nem a piaci mechanizmusok működtetik. Az egyre erősebb pozíciókat szerző rádiók terjeszkedésben nem a működés eredményessége, a rádiók hallgatottsága, hanem kizárólag a Médiatanács piactorzító pályáztatási gyakorlata játszik szerepet.

Vélemény, hozzászólás?