Egy hete posztolunk egy SMS-t a Telenortól, melyben különösen konfúz módon tájékoztatták előfizetőiket. Christopher Laska vezérigazgató személyesen válaszolt, ő sincs elmosva a kód- és rövidítésözöntől. Angolul és magyarul írt, egész pontosan ezt:
Dear Péter Orosz,
It was with considerable apprehension that we saw your article on Cink about our information text (SMS) to customers about the changes in our General Contract Terms. While we constantly thrive to be more customer friendly, we are aware that unfortunately these texts are everything but, as they have to include a lot of legally obligatory details. However I absolutely agree with you that all our communication should be clear and informative while remaining compliant with all applicable regulations.
Your critical article enhanced our discussion within the company to make these texts easier to understand for customers. Let me therefore thank you for drawing my attention to the urgency of this matter! I can promise you and our customers that we will find an efficient way to improve our customer information processes.
Yours sincerely,
Christopher Laska
CEO
Telenor Hungary
Kedves Orosz Péter!
Meglehetős aggodalommal olvastuk a Cinken megjelent cikkét az ÁSZF változásról ügyfeleinknek küldött SMS-sel kapcsolatban. Bár folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél inkább ügyfélbarát cég legyünk, tisztában vagyunk vele, hogy az ehhez hasonló SMS-ek sajnos nem azok, hiszen rengeteg jogilag kötelező részletet kell tartalmazniuk. Mindazonáltal teljesen egyetértek önnel, hogy a Telenor minden tájékoztatásának egyértelműnek és informatívnak kell lennie, amellett, hogy maradéktalanul meg kell felelnie a vonatkozó jogszabályoknak.
Kritikus hangú cikke újabb lendületet adott a vállalaton belüli egyeztetéseinknek, melyek célja, hogy az ehhez hasonló SMS-eket úgy alakítsuk ki, hogy érthetőbbek legyenek ügyfeleink számára. Szeretném ezért megköszönni, hogy felhívta a figyelmemet ennek az ügynek a fontosságára! Ígérem önnek és ügyfeleinknek is, hogy megtaláljuk a megoldást, amellyel javítani tudjuk az ügyféltájékoztatással kapcsolatos folyamatainkat.
Üdvözlettel,
Christopher Laska
vezérigazgató
Telenor Magyarország
Tudom, tudom. Orosz, ez egy nagyvállalati ember, ez a dolga. És mégis. Magyarországon én még soha senkit nem láttam nagyvállalat képviseletében így reagálni, talán elég, ha idelinkelem a Coca-Cola egészen más hangvételű kommunikációját, amikor lelkesen felhajtottunk egy doboz húszéves kólát. Laska ezzel szemben emberi hangnemben reagált, és amikor visszaírtam neki, kiderült, hogy tényleg nem egy különösen rafinált kommunikációs csetbotról van szó, mert továbbvitte a gondolatmenetet.
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ha kiposztoljuk azt, ha fafej egy vállalat, akkor kiposztoljuk azt is, ha szerényen és érdeklődően reagál a ráadásul nem különösebben virágnyelven írt kritikára.
Ha pedig a jövőben valaki emberi nyelven megírt SMS-t kap az általános szerződési feltételek változásáról, akkor küldje el nekünk!