Szombaton A-10-esekkel gurított nagyot a Red Bull Air Race, vasárnap pedig a Breitling óragyártó cég által szponzorált legenda húzott át párszor a Duna fölött. A Lockheed L-1049 Super Constellation a valaha épült legszebb utasszállító repülőgép, legfeljebb csak a Concorde említhető vele egy lapon elegancia és forma
Szombaton A-10-esekkel gurított nagyot a Red Bull Air Race, vasárnap pedig a Breitling óragyártó cég által szponzorált legenda húzott át párszor a Duna fölött. A Lockheed L-1049 Super Constellation a valaha épült legszebb utasszállító repülőgép, legfeljebb csak a Concorde említhető vele egy lapon elegancia és forma tekintetében.
A jellegzetes hármas osztatú függőleges vezérsík, az enyhe hullámban hajlított alsószárnyas törzs, a négy légcsavaros motor együttese bármikor felismerhetővé teszi a szépséges gépet. A Lockheed egyébként nem csak civil használatra gyártott Super Constellation repülőgépeket, az Egyesült Államok légiereje is előszeretettel használta őket teherszállító illetve katonai felderítő feladatokra.
A Breitling HB-RSC lajstromjelű oldtimer gépe 1956-ban készült, és 1962-ig a légierő szolgálatában állt, majd még tíz évig a nemzeti légigárda (Air National Guard) különböző repülőszázadai használták. Nyugdíjazása után többször is gazdát cserélt, a nyolcvanas évek végén a szétbontás réme fenyegette. 1991-ben a Constellation Historical Society (CHS) mentette meg a pusztulástól, és hozták újra röpképes állapotba. Azóta a különböző légibemutatók egyik legillusztrisabb szereplője.
A meglepően csendes HB-RSC először negyed ötkor tett két tiszteletkört a rakpartok fölött, majd később újra visszatért és kieresztett futóművekkel is megmutatta bájait. Képek és egy röpke videó alant.
Fotó, videó: Nagy Attila/Cink