Őrület, de egy magyar reklámcég ingyen, jófejségből csinált projektje a Katona József Színház színészeinek pazar reakciógif-gyűjteménye. Ettől zsizseg most a magyar net.
Az ügynökség folyamatosan csinál úgynevezett pro bono reklámokat, vagyis ingyenes kampányokat olyan szervezeteknek, amik ezt nem engedhetnék meg maguknak, de akiket valamilyen szempontból fontosnak vagy támogatandónak éreznek a reklámosok – mesélte a Cinknek egy érintett. Azt már én mondom, hogy ez azért is népszerű ügynökségi műfaj, mert az ilyen megrendelő és kötelezettségek nélküli reklámokban a szakemberek végre kitombolhatják a kreativitásukat, persze az általában szűk költségvetés keretei között.
Hát most ötcsillagos lett az eredmény.
A Katona Gifszínháza lényegében úgy született, hogy a Y & R-től civilben sokan jártak a Katonába, szerették is, ugyanakkor látták, hogy marketingköltségvetés híján az előadásplakátok elvesznek a reklámzajban. A konkrét ötlet úgy jött, hogy azt gondolták, a színház az érzelmekről szól, a nézők pedig mostanában szeretnek emotikonokat meg reakciógifeket szűrni az üzeneteikbe, hát csináltassanak alapérzelmeket kifejező gifeket a színészekkel.
Megkeresték a Katonát, akik nyitottak voltak az ötletre, két nap alatt leforgatták, megcsinálták az oldalt és most itt van nekünk ez a cucc, amiben az a jó, hogy pont úgy lehet használni meg élvezni, mintha nem reklám lenne, csak simán igen erős, szórakoztató, ingyenes kontent, amit egyáltalán nem ciki megosztani, sőt.
disclaimer: Most látom, hogy ma reggel eddig 3 + 1 reklámposzt született, de emögött nincs semmi Központi Terv, csak a totál véletlen, ez itt akkor a spontán reklámszerda!
update: Megkaptam a stáblistát, ők csinálták a Gifszínházat:
Copywriter / Group Head: Galácz Karolina, art dDirector: Polgár László, programozó: Haris Ádám, content manager: Marosvölgyi Rita, Somogyi Dániel, account manager: Horváth Rita, az operatőr pedig Lukács "Korog" Dávid