Nem kellett volna lemez helyett multimédiás adatbányász terméket kiadni. Akadozik a letöltés, az anyag kiszivárgott, hiába fizetett a Samsung 5 millió dollárt.
Jay-Z eleve egy, az NBA döntője alatt vetített mobiltelefonreklám részeként jelentette be, hogy Magna Carta Holy Grail címmel új lemezt ad ki. Aztán az is rögtön kiderült, hogy akik letöltenek egy androidos appot, azok 72 órával a lemez piacra dobása előtt meghallgathatják azt, a Samsung pedig darabonként 5 dollárt fizetett a reppernek az első egymillió digitális letöltésért. Az igazi felháborodást az okozta, hogy a felhasználóknak gyakorlatilag az okostelefonjuk minden részébe be kellett engedniük a Samsung/Jay-Z appot, még a GPS-adataikat is át kellett adniuk az exkluzív, 3 nappal korábbi letöltés fejében. Erre a végén az történt, hogy sokaknál, akik mégis minden adatukat átadták, akadozott vagy nem működött a rendszer, miközben maga az anyag azonnal letölthetó vált internetszerte.