r43lxo-0 kbIYZO js_post-content”>
Sokáig nem élt a szombati csütörtöki vasúti sebességrekord: 590 után ma 603-mal ment a JR Central kísérleti mágnesvasuta. 10,7 másodpercig ment ennyivel, egy közepes olimpiai sprinter helyett nem 100, hanem 1800 métert tett meg ezalatt.
„Az pont kétszer annyi, mint amivel vasárnap mentem” – kommentálta a hírt Japánban élő alkalmi tudósítónk, aki vasárnap Beppuból vonatozott haza Kagosimába.
„Az kábé tízszer annyi, mint amivel egy budapesti elővárosi vonat megy, ha nem szakad le a felsővezeték, nem siklik ki valami, mint vasárnap este Pécelnél, és még a váltóba se esik egy kis hó” – jutott eszembe a hírről.
A vonatokat először a 2020-as tokiói olimpián lehet majd kipróbálni, a tervek szerint addigra Tokió és Kófu között elkészül a mágnesvasút első, 140 kilométeres szakasza. A vonal 2027-re éri majd el Nagoját, 2045-re Oszakát.
A japán gyorsvasút-hálózatról, és az annak utódjául szánt mágnesvasútról itt írtunk részletesebben.