A múltkor véletlenül belefutottam a Miami Vice egyik leghíresebb jelenetébe, azóta nagyon sokszor megnéztem, annyira tetszik. Innen csak egy ugrás volt, hogy a régi sorozatok főcímeit nézegessem, tele jobbnál jobb (gázabbnál gázabb?) elektronikus számokkal. Nézőpont kérdése.
A múltkor véletlenül belefutottam a Miami Vice egyik leghíresebb jelenetébe, azóta nagyon sokszor megnéztem, annyira tetszik. Innen csak egy ugrás volt, hogy a régi sorozatok főcímeit nézegessem, tele jobbnál jobb (gázabbnál gázabb?) elektronikus számokkal. Nézőpont kérdése.
Először berakom a jelenetet, amiről beszéltem, legyen meg.
Ha már Miami Vice, itt a sorozat főcíme, de igazság szerint a lenti szám – Crockett’s Theme a címe, Jan Hammer szerezte – sokkal emlékezetesebb, inkább azt teszem be.
A nyolcvanas évek sorozatairól nem lehet a Knight Rider nélkül beszélgetni, aminek a főcímzenéje – Stu Phillipsé – legalább akkora nyomot hagyott a popkultúrában, mint maga KITT és a csábító David Hasslehoff.
Ami a kocsiknál KITT, az a helikoptereknél az Airwolf, ennek a cselekményére már nem is emlékszem, csak tudom, hogy volt benne egy szuperhelikopter, amivel igazságot tettek. Ezt a zenét a magyar származású Sylvester Levay (eredetileg Lévay Szilveszter) szerezte, aki Szabadkán született 1945-ben.
Muszáj megemlíteni a magyar Delta c. tudományos-ismeretterjesztő tévéműsort is, aminek a főcímétől biztos, hogy legalább annyira rettegtem gyerekkoromban, mint az X-aktáktól vagy a Twin Peakstől – és legalább annyira király, mint azok. A szám címe Song of the Second Moon, Tom Dissevelt és Kid Baltan szerezte 1957-ben.
Akkor ha már megemlítettem, itt az X-akták zenéje, Mark Snow szerzeménye. A főcímet képekkel csak a YouTube-on tudjátok megnézni, nem lehet beágyazni 🙁
Itt van a békés, mégis borzasztóan nyomasztó Twin Peaks-főcím is.
Ez Julee Cruise Falling c. számának instrumentális változata, amit Angelo Badalamenti szerzett, aki több alkalommal is együtt dolgozott David Lynch-csel, aki a lenti szám szövegét is írta.
A Mission Impossible-nek sorozatos változata is van, kettő is, nemcsak mozifilmes, a zenei téma ugyanaz. Ez egyébként Lalo Schifrin argentín zeneszerző munkája, lent a ‘88-as sorozat főcímdala.
Kábé ezek a kedvenceim. Simán lehet, hogy kimaradt egy-két nyilvánvaló darab, kommentbe írjátok meg őket bátran.