Ezért halt meg régen mindenki az F1-ben

A hetvenes évekig autóversenyzőnek lenni gyilkosabb meló volt, mint alaszkai rákhalásznak vagy bolíviai ónbányásznak. Maszatos régi filmekről talán nem jön át annyira, hogy miért, mint erről a most szombaton készült felvételről.

A hetvenes évekig autóversenyzőnek lenni gyilkosabb meló volt, mint alaszkai rákhalásznak vagy bolíviai ónbányásznak. Maszatos régi filmekről talán nem jön át annyira, hogy miért, mint erről a most szombaton készült felvételről.

Advertisement

A szerencsés kimenetelű, de illusztrációnak tökéletes baleset a hétvégén rendezett Goodwood Revivalön történt, a dél-angliai őszi fesztiválon, ahol régi ruhákba öltözve mennek régi versenyautókkal egy régi pályán, és a közönség is be van öltözve. Petrány Máté tudósított róla a Jalopniknak, amikor az orra előtt kicsúszott ez a Maserati 4CLT.

Bár a 30-as évek végén készült, főleg a második világháború után versenyeztek vele, először az első Grand Prix-ken, majd az 1950-ben indult Forma–1-ben. Ezerötszáz köbcentis, kompresszoros motor volt benne, biztonsági öv meg még véletlenül sem.

Advertisement

Nem véletlenül: ez a típusú baleset számított szerencsés balesetnek, az autóból kirepülve csak a fákat kellett elkerülni. Ez nem volt könnyű, mert a régi pályák közül több erdőben kanyargott, szalagkorlát nélkül, és rendes sisakot se hordott senki. De aki bent maradt az autóban, jó eséllyel bent is égett, mert az ütközéskor egyben maradó benzintartály még nem volt feltalálva, és ezek az autók úgy égtek, mint a fáklya.

Ma már minden sokkal kellemesebb.

Vélemény, hozzászólás?