Férfit fogni Google-reklámokkal

Illustration for article titled Férfit fogni Google-reklámokkal

"Két dolog foglalkoztat mostanában: a blogom felfuttatása, és a csávózás." – Ezzel a mondattal indult Mamzel blogposztja a héten, ami aztán abba futott ki, hogy megtalálta az egy megoldást a két problémára: meg kell próbálni Google Adwords-zel csávót fogni. Tizenkét szóval hogyan lehet magához csábítani a kattintóképes férfiakat? Mamzel mesélt.

Advertisement

Nekem lövésem sincsen arról, hogyan működik a Google Adwords, úgyhogy a blogger segített. A lényeg az, hogy megadhatsz különböző kulcsszavakat, amik alapján különböző Google-felületeken, mint például a YouTube, megjelennek. Szóval ha valaki arra keres rá, hogy "vörös hajú lányok", akkor kidobja neki a pasizós hirdetést. Mamzelt láthatólag nem csak a reklámon vett csávó hajtotta, hanem reklámosként a kíváncsiság is.

Az első körben (tapasztalat híján) 91 keresőkifejezést vettem fel, ami utólag átgondolva nem a leghatékonyabb hirdetési modell. Azóta sokmindent töröltem, és baráti segítséggel újrafogalmaztam a kulcsszavakat. Mint megtudtam, az "erotikus női blogger", a "szórakoztató társ" vagy az "okos és szexi" a Google szerint a maga havi 199 keresésével nem tartozik a szerencsés kifejezések közé. Most ilyenekkel nyomulok többek között: manga, golf, vitorlás, linux, apple, társkereső, japán, befektetés, étterem, minőség, új autó, elegáns, ismerkedés, kosárlabda, tudomány, Együtt 2014, vörös hajú lányok, nagy mell, bika férfi, kis farok, illetve néhány öncélú szellemeskedés, mint például a "vennék valami drágát".

Advertisement

Az Adwords különös szépsége az, hogy a hívószavakat különböző szempontok alapján, de minősíti. Így kiderült, hogy a céljainak leginkább megfelelő keresőkifejezés az a "jó szerető".

Illustration for article titled Férfit fogni Google-reklámokkal

Advertisement

Na de a kérdés az, hogy mennyire lehet sikeres egyáltalán egy ilyen kísérlet? Nekem a Google hirdetései csak és kizárólag idegesítő dolgok, amiket már ugyanúgy sikerült az agyamnak kikapcsolnia, mint mondjuk a Facebook életemben turkáló reklámait. Most például a Facebookon van egy hirdetés a Burrita bárról, egy borreklám, egy független színházi társulat hirdetése, amiről fingom sincs, mit keres ott, és egy elemtöltős reklám, ami azért vicces, mert kábé 10 perce dugtam be az Xbox-kontroller elemeit tölteni. De mindegy is, vissza Mamzelhez, aki már kapott bőven felkérést a hirdetés és a poszt után, az elején még közönséges randimeghívásokat, aztán mostanában már kialakult köztük egy trend:

Kaptam néhány új üzenetet, amiket nagyjából erre a két kaptafára lehet felhúzni: "Én szívesen megbasználak. Szeretnéd?", meg "Szia! A csodálatos királylánnyal találtam ide! Ismerkedünk?"

De a Futottak még kategóriában a kedvencem az a geek csávó, aki felajánlotta, hogy egy szopásért optimalizálja az AdWords-fiókomat.

Advertisement

Ti mit reagálnátok, ha meglátnátok Mamzel hirdetését? Egyáltalán van ilyesminek értelme?

Vélemény, hozzászólás?