Nem az az izgalmas hír, hogy a Demokratikus Koalíció óriásplakát-kampányba kezd, gigantikus Gyurcsány-arcokkal árasztva el az országot. Hanem hogy melyik célcsoportot célozza meg. Az amnéziásokat és az éppen kómából felébredőket!
"Gyucsány Ferenc új pártja" áll nagy kék betűkkel a plakát közepén. Amikor megláttam a Facebookon, a szívemhez kaptam. Hírbloggerként ilyen rondán lemaradtam volna arról, hogy Gyurcsány a választások előtt háromnegyed évvel váratlant húzott, és elhagyta a DK-t? Csak lassan esett le, hogy nem ez a helyzet. Ferencnek 2011. október 22. óta nincs újabb pártja, az év februárjában megalapított Demokrata Pártot akkor nevezték át Demokratikus Koalícióra.
Elég különös elképzelni, hogy akinek majdnem két év alatt annyi sem tűnt fel, hogy létezik a DK, az most a plakát hatására szenvedélyesen érdeklődni kezdjen a progresszív politika Neymarját, Niedermüller Pétert is a vezetőségében tudó párt iránt. Értem, hogy a DK szegény, a Facebook pedig, az egyetlen média, ahol aktívak, meg nem jut el mindenkihez, így tényleg elképzelhető olyan potenciális választó, aki néha ránéz a tévére mert amúgy mulatóst hallgat egész nap, ezért nem hallott még a DK-ról. De bármilyen kontextusban új pártként hirdetni a DK-t nagyon bizarr húzás. Ha már, akkor nyomhatna egy kampányt olyan szöveggel, hogy "Magyar Dolgozók Pártja – a hatékony baloldal", esetleg "Magyar Dolgozók Pártja – féljenek inkább a jobbosok!".