Kategóriák
kulmar

Hanyatló kelet

Arra jártam ahol már a vonat sem, de megláttam, időm is volt, fényképeztem hát.

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

A keskeny nyomtávú vasút eredetileg és végtelenül praktikusan az erdészet miatt jött létre(nem holmi úri szórakozásra). A Kecskemétet Kiskunmajsával összekötő vasút eredetileg sem Kecskemétet sem Kiskunmajsát nem érintette, hanem kifejezetten a faszállítást elősegítve Bugacot és az alsómonstori faégetőt kötötte össze. Tíz évvel az átadást követően, vagyis 1927-ben kezdték bővíteni. Egy évre rá már elkészült a Kecskemét – Kiskunmajsa között lévő 51 km-es szakasz. 1948-ban megépült a Kiskőrösre vezető sínpár. Így már 100 km pöfögtethető pályaszakasz állt rendelkezésre. Hiába a turizmus és a helyi közlekedés, a kétezres évekre már egy kocsival járt csak a vonat, így valószínűsíthető volt a bezárása, ami végül 2009-ben meg is történt.

Ottjártamkor a Bugac – Kecskemét szakaszon tudtam fényképezni.

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Kecskemét határáig tűrhető állapotban maradtak meg mind az épületek, mind a pálya. Maradt pár kocsi is a síneken, azokat sem bántják.

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

A második állomásom a nyitóképen is látható Jakabaszállás volt.

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

A törökfái állomás eléggé jellegtelen épület, de a környezet szép. Valójában nem is tudtam, hogy az ott a távolban valaha hasznos épület volt 😉

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Az útelágazódás, Kiskunmajsa és Kiskőrös választópontja. A pálya látszólag szép, a folytatásban a gazdák földből hidakat emeltek rá, vagyis letakarták.

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

A következő pedig a kecskeméti, híd alatti állomás. A legnagyobb pusztulás itt található. Vélhetően ezért rácsokkal zárták körbe a megmaradt kocsikat és egy őr is vigyáz minderre.

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Illustration for article titled Hanyatló kelet

Advertisement

A vasút üzembehelyezésére vonatkozó terveket találtam, várom a választ hogy az aktualitását elvesztette-e vagy érvényes még.

Sajnálom az ilyen pusztuló szépségeket, különösen annak fényében, hogy máshol viszont épül s szépül egy hasonló.

Advertisement

Mivel alapvetően apás posztokat szeretnék írni leendő apáknak, át kell kötnöm az utolsó kisvasutas utazásomra, ami a még működő kismarosi vonalon volt. Történt ugyanis, hogy egy szép 2014. májusi napon lestoppoltuk a vonatot – mert ott még ilyet is lehet – és utaztunk vele egy kicsit, aztán minden emberi számítás szerint ezzel indult az apává való válásom.

Egy kérdés vár még tisztázásra: Kecskemét az már kelet?

Utazzatok ti is kisvasúttal! Jó móka.

Vélemény, hozzászólás?