Arra jártam ahol már a vonat sem, de megláttam, időm is volt, fényképeztem hát.
A keskeny nyomtávú vasút eredetileg és végtelenül praktikusan az erdészet miatt jött létre(nem holmi úri szórakozásra). A Kecskemétet Kiskunmajsával összekötő vasút eredetileg sem Kecskemétet sem Kiskunmajsát nem érintette, hanem kifejezetten a faszállítást elősegítve Bugacot és az alsómonstori faégetőt kötötte össze. Tíz évvel az átadást követően, vagyis 1927-ben kezdték bővíteni. Egy évre rá már elkészült a Kecskemét – Kiskunmajsa között lévő 51 km-es szakasz. 1948-ban megépült a Kiskőrösre vezető sínpár. Így már 100 km pöfögtethető pályaszakasz állt rendelkezésre. Hiába a turizmus és a helyi közlekedés, a kétezres évekre már egy kocsival járt csak a vonat, így valószínűsíthető volt a bezárása, ami végül 2009-ben meg is történt.
Ottjártamkor a Bugac – Kecskemét szakaszon tudtam fényképezni.
Kecskemét határáig tűrhető állapotban maradtak meg mind az épületek, mind a pálya. Maradt pár kocsi is a síneken, azokat sem bántják.
A második állomásom a nyitóképen is látható Jakabaszállás volt.
A törökfái állomás eléggé jellegtelen épület, de a környezet szép. Valójában nem is tudtam, hogy az ott a távolban valaha hasznos épület volt 😉
Az útelágazódás, Kiskunmajsa és Kiskőrös választópontja. A pálya látszólag szép, a folytatásban a gazdák földből hidakat emeltek rá, vagyis letakarták.
A következő pedig a kecskeméti, híd alatti állomás. A legnagyobb pusztulás itt található. Vélhetően ezért rácsokkal zárták körbe a megmaradt kocsikat és egy őr is vigyáz minderre.
A vasút üzembehelyezésére vonatkozó terveket találtam, várom a választ hogy az aktualitását elvesztette-e vagy érvényes még.
Sajnálom az ilyen pusztuló szépségeket, különösen annak fényében, hogy máshol viszont épül s szépül egy hasonló.
Mivel alapvetően apás posztokat szeretnék írni leendő apáknak, át kell kötnöm az utolsó kisvasutas utazásomra, ami a még működő kismarosi vonalon volt. Történt ugyanis, hogy egy szép 2014. májusi napon lestoppoltuk a vonatot – mert ott még ilyet is lehet – és utaztunk vele egy kicsit, aztán minden emberi számítás szerint ezzel indult az apává való válásom.
Egy kérdés vár még tisztázásra: Kecskemét az már kelet?
Utazzatok ti is kisvasúttal! Jó móka.