Miközben a közlekedési rendőrök munka címén szinte csak traffipaxoznak, a dolog lényegében felesleges. A gyorshajtás miatti halálok döntő része relatív gyorshajtás miatt történik, nem azért, mert túllépnék a sebességhatárt.
Miközben a közlekedési rendőrök munka címén szinte csak traffipaxoznak, a dolog lényegében felesleges. A gyorshajtás miatti halálok döntő része relatív gyorshajtás miatt történik, nem azért, mert túllépnék a sebességhatárt.
Irtó érdekes statisztikai adatokat szerzett meg a vezess.hu a KSH-tól. Ezekből az derül ki, hogy a rendőrség állításaival ellentétben a gyorshajtás – mármint az a fajtája, amikor gyorsabban hajtunk a megengedettnél – egyáltalán nem olyan borzasztóan veszélyes dolog. Sőt a következményei igazából eltörpülnek egy rakás más szabálysértéséi mellett. Miközben a rendőrök hivatalos kommunikációja szerint tavaly a személyi sérüléses balesetek 29,3, a halálos baleseteknek pedig 41 százalékatörtént gyorshajtás miatt, a Vezess által megkapott adatok szerint igazából az összes sérüléses balesetnek csak 0,8, míg a halálosaknak 2,8 százalékát okozza gyorshajtás.
Az óriási eltérés oka, hogy a túl gyorsan haladásból eredő balesetek és halálok döntő többségét a relatív gyorshajtás okozza, vagyis például ha valaki a sebességhatáron belül, de túl gyorsan hajt be egy kanyarba, vagy sötétben-ködben nem lassít, esetleg motorral száguld az álló autósorok között.
Tavaly majdnem pontosan 15 ezer baleset történt a vezetők hibájából, ezek közül mindössze 124-et okozott abszolút gyorshajtás. Az 576 magyarországi halálos balesetből pedig 16 történt ilyen okból.
A Vezess szerzőjének következtetése az, hogy teljesen felesleges a rendőrök idejének nagy részét traffipaxos vadászatra fordítani, amikor a szabálytalan előzések, kanyarba való idióta behajtások és hasonlók miatt nagyságrenddel többen halnak meg évente.
update: Sajnos átsiklottam a poszt dátumán, a vezess.hu-s cucc jó egyéves. Attól még igaz persze, de cserébe nem friss. Elnézést, ahol sűrűn csapkodnak a bitek, ott néha sajnos hullik a forgács.
[fotó:autozz.blog.hu]