A kattintástól számított három percen belül. A villámgyorsan terjedő tweetek világában a képügynökségeknek nincs könnyű dolguk. A nagyok, mint a Getty vagy az Associated Press nap mint nap megküzdenek azzal, hogyan gyorsítsák fel képek elkészítésének pillanata és a híroldalakhoz való eljutás közötti időt. Szocsiban például másokkal együttműködve 20 kilométernyi optikai kábelt fektettek le.
A Getty 70 fős olimpiai kirendeltsége például 180 másodperc alatt meg tud birkózni ezzel a feladattal. Az első szűrőt a szerkesztők és Photoshop-szakértők csapata jelenti. Ők kiválasztják a legjobb fotókat, megvágják és beállítják a színegyensúlyt, megnézik, hogy a feliraton a megfelelő emberek szerepelnek -e. Egymillió, vagy akár több képből is, ami a helyszínen készül mintegy 50 000 jut el a vásárlóikhoz.
A téli olimpia négyévente különösen nagy kihívást jelent. Ken Mainardis, a Getty alelnöke szerint a legnehezebb az alpesisí fotózása. A csapatnak minden kora reggel 20-30 kiló felszereléssel kell lesíelni a pályán, és megtalálni a fotózáshoz legalkalmasabb helyeket. Tévhit, hogy a képügynökségek drónokat is használnak fotózáshoz, ez a hivatalos televíziós közvetítések privilégiuma.
[Mashable] [Kép: sochi2014.com]