18 ország grafikusainak kellett a saját országa számára legvonzóbbá photoshopolni ugyanazt a modellt. A két véglet a kínai és a spanyol szépségideál, közöttük 23 kiló van, és még ezeken kívül is nagyon változó országonként, mit látunk szépnek.
A szépségipari termékeket áruló brit Superdrug cég projektjében 18 grafikus-designert kért fel arra, hogy ugyanazt a modellt a Photoshop segítségével úgy alakítsák át, hogy az a honfitársai számára a lehető legvonzóbb legyen. Mindenhez hozzá lehetett nyúlni, a hajviselettől kezdve a ruhán át a testformáig.
Magyar ugyan pont nem szerepel a pályaművek között, de három szomszéd állam igen (Románia, Szerbia, Ukrajna), és már köztük is elég komoly a különbség. A végén az átalakított modelleknek megbecsülték a súlyát és testtömegindexét, és ez alapján a kínai és a spanyol lett a két véglet: az előbbi majdhogynem anorexiásnak tűnik, a spanyol pedig már lehetne akár plus-size modell is. (A többit a Superdrug oldalán lehet megnézni.)
Nyilván ez a kísérlet nem túl tudományos, inkább csak érdekesség, ahhoz képest elég komoly adatokat számoltak ki a fenti táblázaton a kész modellekből. Vajon a magyar modell hol végezne? Én valahová a szerb és a román közé saccolom.
(via Gizmodo)