Tavaly még az volt, hogy VÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍVJÚÚÚÚÚÚÚÚHÚHÚHÚHÚ, most meg az van, hogy vzümm, vzümm, vzüüümm. Valaki felvette ugyanonnan az ausztrál nagydíjat 2013-ban és most, majd egymás mellé tette a két felvételt. Érdemes végignézni és megfigyelni a különbséget.
Tavaly még az volt, hogy VÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍVJÚÚÚÚÚÚÚÚHÚHÚHÚHÚ, most meg az van, hogy vzümm, vzümm, vzüüümm. Valaki felvette ugyanonnan az ausztrál nagydíjat 2013-ban és most, majd egymás mellé tette a két felvételt. Érdemes végignézni és megfigyelni a különbséget.
A különbséget az okozza, hogy tavalyig 2,4 literes, V8-as szívómotorok voltak a versenyautókban – a szívómotor a normális motor, amin se turbó, se kompresszor nincs, annyi levegőt vesz magához, amennyit a légnyomás biztosít –, az idei évtől pedig 1,6 literes, V6-os turbókkal mennek.
A visítás hiánya a turbó működéséből fakad (ez látható az animáción): a csigaszerű szerkezetet a kipufogógáz hajtja, annak erejével pumpál több levegőt a motorba, közben hangtompítóként is működik.
Elég könnyű őket megkülönböztetni, de a Forma–1 elmúlt húsz évében használt V12-es, V10-es és V8-as motorokat egy kicsit már nehezebb.