Vicces dolog, hogy gyakorlatilag egyszerre jelent meg Lázár miniszterelnökségi államtitkár interjúja a 444-en, amiben továbbra is keményen támadja az általa lepolipozott Csányi oligarchát, illetve a hír arról, hogy 500-1800 trafikkoncessziót játszottak át Lázár spanjának, a Continental-tulajdonos Sánta Jánosnak és érdekkörének.
Miközben az is lehet, hogy ez az újkori magyar történelem legnagyobb gazdasági/politikai bűncselekménye, (mármint hogy a Continental dohánygyár vezetőinek és dolgozóinak százával-ezrével adtak koncessziókat), Lázár tökösen oligarcházik. Ha igazak egyrészt az alaphírek a Continental dolgozóihoz kerülő rengeteg trafikról (amiket eddig Sánta sem cáfolt, sőt), másrészt a különféle számítások arról, hogy mennyi profitja lesz havonta egy trafiknak, illetve mennyi polcpénzt kapnak a gyártóktól, akkor havi szinten is milliárdos nagyságrendű nyereség csapódhat le a Continental körüli hálózatnál. Azt persze soha senki sem fogja megtudni, hogy a befolyó pénz hogyan oszlik meg a Continental vezetői, a trafikjogokat megszerző alkalmazottak és a mindezt lehetővé tevő Fidesz között.
Lázár János egyértelmúen értelmesebb fickó, mint a Fidesz és a kormány ismert arcainak jó része. Feltételezhető róla, hogy általában tudja, hogy mit és miért mond. Egy ideje – egyébként teljes joggal – ismételgeti, hogy a csányiához hasonló gazdasági túlhatalom kockázatos a demokráciára. Csakhogy Lázár ebből az igaz kiiinduló helyzetértékelésből egészen bizarr következtetést vont le. A dohányügyben jó hosszú ideje úgy tűnik, hogy a Veszélyes Oligarchát egyszerűen egy másik, hasonló erejú oligarcha megteremtésével akarja ártalmatlanná tenni. Mint amikor Godzillát egy ugyanakkora, ugyanolyan erős robot-Godzillával akarták kiiktatni. Bár az ötlet rögtön értelmesebbnek tűnik, ha a robotgodzilla mondjuk nem viselkedik hálátlanul.