Az Omnibusz fb-oldalára tették ki a fotót az este, azzal a szöveggel, hogy „Hiába a „letiltás” mégis premier előtt lebukott az új Citaro! Csak az a randa Budapest felirat ne lenne rajta… 🙁 Amúgy csodaszép! :-)” Az, hogy a Széles Gábor-féle VT-Transman nevű koncessziós cég 75 új Mercedes Citaro 2-es csuklós buszt
Az Omnibusz fb-oldalára tették ki a fotót az este, azzal a szöveggel, hogy "Hiába a "letiltás" mégis premier előtt lebukott az új Citaro! Csak az a randa Budapest felirat ne lenne rajta… 🙁 Amúgy csodaszép! :-)" Az, hogy a Széles Gábor-féle VT-Transman nevű koncessziós cég 75 új Mercedes Citaro 2-es csuklós buszt állít forgalomba május elsejétől, nem volt titok. De azt, hogy pontosan milyen lesz a budapesti modellek dizájnja, nem lehetett tudni.
A VT-Transman azért Sz.G.-féle cég, mert valamivel 50 százalék feletti tulajdonrésze van benne a Videoton Holding Zrt.-nek, a maradék a német Deutsche Bahn-csoporthoz tartozó Eurobus-Investé. Már 99 óta üzemeltetnek fővárosi járatokat, most a 75 csuklós mellett 75 normál buszt is hozzácsapnak a régiekhez.
A Citaro 2-es tényleg szép busz, még a látszatra egy részeg kocsikisérő által az orrára ragasztgatott matricák ellenére is. Jelentős méretű járműnek néz ki, ami el tudna vini egy békemenetnyi Széles Gábort is, mégis lendületes az alakja, a homlokzata pedig kifejezetten áramvonalas, pedig a buszok alaphelyzetben mind palacsintaépűek.
Ennek a fényében még biztatóbban hangzik, hogy a BKK a tervek szerint a budapesti buszpiac kétharmadát alvállalkozók kezébe adná. A megtartani kívánt piacszelethez 20 milliárd forintnyi állami hitelből akarnak éppen 250 új buszt vásárolni.