Nem tudom mennyire szeretitek az új füles Gmail-dizájnt. Én a magam részéről hamar megbarátkoztam vele, bár igazából még nem használtam ki az előnyeit. A hátrányairól meg nem tudtam semmit. Mostanáig.
Az új dizájnhoz ugyanis – mily meglepő – új reklámfelületek járnak: a levelek közt, azokhoz nagyon hasonló módon. Ha azt veszem, hogy web2, meg hírfolyam, akkor nincs benne semmi meglepő – ugyanígy jelennek meg reklámok a Facebookon és a Twitteren is. Más kérdés, hogy bármennyire is mosódnak el a határok, ez azért egyelőre mégis csak egy levelező rendszer, amelynek egyik erőssége abban rejlik, hogy jó a spamszűrője.
Igaz, ez csak a Promóciók fül alatt jelenik meg – de akkor is.
Ha zavarnak ezek a kéretlen reklámok, a következőt teheted:
1. A Gmailben a fogaskerékre kattintassz a jobb felső sarokban.
2. Beérkező levelek beállításai.
3. Vedd ki a pipát a Promóciók mellől.
Legalábbis ezt ajánlja a Lifehacker. Persze ettől kezdve az ebbe a fülbe érkező levelek a beéjövőkhöz mennek – nekem furcsa lenne, ha a Google saját reklámjai nem, de nem kizárt.
Amúgy én még nem találkoztam ezekkel a reklámokkal. Ti?