Tök rövid Google-keresés után loptak, ugyanis a Kreatív című reklám-média szaklap logóját nyúlták le. Az amúgy megvolt, hogy a kreativitást is államosította a kormány?
Ez a félelemkeltő, nem a megszállási emlékmű. Az állam Nemzeti Kreatív Intézet néven olyan regionális hálózatot épít ki, ami "koordinálja és támogatja a kreatív gazdaság fejlesztésében közösen résztvevő piaci szereplőket." Ezt az egész izét a Carpathia Nemzeti Kreatív Gazdaságfejlesztő és Innovációs Kft. nevű, állami tulajdonú cég irányítja.
Már ez is igen bizarrul hangzik, hiszen a kreatívipar egyetlen megfogható közös nevezője, hogy nemhogy biztosan nem állami, de olyan távol van az államtól, amennyire ez szellemileg és fizikailag lehetséges. De még furább, ha az NKI weboldalán megnézzük az együttműködő partnerek listáját, ahol ilyeneket találunk:
Magyar Veteránjárművek Szövetsége / Jankó István elnök
Szombathelyi Egyházmegyei Karitász
És mit gondolsz, milyen címek sorakoznak az állami kreativitás weboldalán?
A 2015. évi Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának alapkőletétele az utóhasznosítás helyszínén, Szombathelyen – 2014.04.04.
A 2015. évi Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának alapkőletétele a milánói Expo területen – 2014.04.03.
Blikkfangos, modern, svungos, egyszóval KREATÍV!
Azért foglalkoznak egyébként ennyit a milánói magyar pavilonnal, mert ők gründolták a pavilont, amit a világkiállítás után szétszednek, hazaszállítanak és felállítanak, hogy kreatív központ legyen benne. El nem merem képzelni, mi lesz akkor szegény Böszörményi Startup Gergellyel és az általa vezetett Design Terminállal, ami most az állam hivatalos kreatív központja. Annyi lesz itt a végén az állami kreativitás, hogy valami hatalmas medencét kell neki építeni, nehogy túlcsorduljon.
Egyelőre annyira azért nem csordult túé, hogy a hivatalos állami kreatívloogót ne egy ismert piaci sajtóterméktől lopják el. Egy az egyben gyakorlatilag. De mit fog ehhez szólni az egyházmegyei karitász?
(via socialdance)