Szaporodnak az avantgárd közlekedési eszközök a népszerű belvárosi hídon. Egy nappal a járdán talált ürülékből következtethető ló után valaki a Nagykörútról ismert villamosokkal hajtott a Szabadság hídra.
A két villamos üresen, mozdulatlanul állt a hídon ma hajnali egykor, mindkettő vezetőfülkéjében ültek. A hídon egyébként menetrend szerint közlekedő 47-es villamos két végállomását jelezték tábláik, az egyikre hátul az is rá volt írva, hogy próbajárat. Pazar látványt adtak a szűk, 19. századi hídon az óriási, 21. századi villamosok.
A budai hídfőnél egy láthatósági mellényt viselő és egy rádióba beszélő ember ácsorgott, gyanús volt, hogy közük van hozzá, úgyhogy megkérdeztem, hogy képzőművészetről van-e szó. Azt mondták, hogy igen, meg azt is, hogy próbajárat, a rádióból még az is hallatszott, hogy a pesti oldalon, a 2-es villamos vonalán is jön valami – talán még egy Combino? – de sajnos nem voltak túl bőbeszédűek. Amin azért meglepődtem, mert ha az ember kivisz két 54 méteres villamost a város közepére, csak úgy, nem érheti meglepetésként, ha valaki rákérdez, hogy e.
Nem esett az eső, így a járdán is megvan még a keddi lószarkupac:
Csodálkozva, tájékozatlanul, de mégis elégedetten ballagtam haza.