A Sanoma Media Budapest új tulajdonosa a Central Group nevű magyar pénzügyi cég lett, jelentette be az anyacég csütörtökön.
A Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd. Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját, írja a Kreatív Online.
Nagyjából fél éve keringenek a hírek, hogy a tulajdonos eladja a magyar Sanomát, egészen vicces volt a potenciális vevők listája, például szóba került a Burda International, ami sajnos nem a divatlap, aztán felmerült a CEMP, a Wizzair tulajdonosa, Váradi József, az Origo, a Magyar Telekom és természetesen Simicska Lajos is. Végül a Centrál Group nyert.
A Sanoma online ága majdnem harminc netes kiadványt jelent, olyanokat, mint a Startlap, a hotdog.hu, a hir24.hu, a szallas.hu, a profession.hu vagy a Nők Lapja Café. A Sanomához tartozik a Story, a Best, valamint a Story4 és Story5 tévécsatornák is.
Varga Zoltán, a Centrál Group alapítója a következőket mondta a Kreatívnak:
A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük.
Szerettem volna valami hírt kisajtolni a Centrál Group honlapjából, de a legfrissebb sajtóközlemény 2009-es és az azévi Kékszalag vitorlásversenyről szól. Az ugyanazon a lakcímen és ugyanazokkal az emberekkel működő Centrál-Fund honlapján sincs több információ, ott a legutóbbi hír a tulajdonosok részvényeiről szól.