​Máris itt az újabb RTL-szívató törvénymódosítás, Google-bombával

Még jobban az RTL-re szabta L. Simon a törvényt, hogy a csatornának mindenképpen fizetnie kelljen büntetőadót. Ha a médiacégek nem fizetnek, az új koncepció szerint a reklámok megrendelői tejelhetnek helyettük. Itt a lex Facebook vagy lex Google is.

Amivel téged meg engem akarnak megfingatni, ha 25 ezernél drágábban hirdetünk. Ha a Facebook nem akar fizetni, majd fizethetsz te, ha jól értem.

Advertisement

Magyarországon lassan real time-ben, folyamatosan változnak a törvények, a kormány pillanatnyi politikai szándékai szerint. L. Simon László például máris benyújtotta a módosítást a kormány elrontott reklámadószabályaihoz. Azért voltak elrontva, mert azzal a korábbi módosítóval, amivel a Fidesz-érdekkörbe tartozó TV2-t segítették volna meg, butaságukban az RTL-t is mentesítették a 2014-es fizetés alól.

L. Simon friss módosítója azért humoros, mert a kormány ezzel indirekte elismeri, hogy csak a levegőbe beszéltek, amikor a napokban több Fidesz-vezető lenyilatkozta, hogy az RTL csalárd módon határolta el a veszteségét, így jogtalanul mentesülne a 2014-es reklámadó kifizetése alól. Ha tényleg lett volna bármi a kormány kezében, nem lenne szükség erre az L. Simon-húzásra.

Advertisement

De a javaslatban nem nem az az igazán durva, hogy még nyíltabban egyetlen cégre lő, sem az, hogy be próbálja zárni a méiacégek külföldre költöztetésével kinyitható kiskaput. Hanem az, hogy milyen módon próbálja kikényszeríteni, hogy a Facebook meg a Google Magyarországon is fizessen adót a felületein közzétett reklámok miatt.

A tervezett szabályok szerint a reklám közzétevőjének magán a számlán vagy a szerződésben le kell írnia, hogy ő reklámadóalany, és a pénzt be fogja fizetni. Ha a cég ezt nem teszi meg, akkor a reklám megrendelője válik adóalannyá. 25 ezer forintos érték felett kell fizetni, a reklám költségének húsz százalékát. Szóval a kormány úgy próbálja megegyezésre kényszeríteni a nagy külföldi szájtokat, hogy minket kínoz a szemük előtt, hátha megrendülnek. Azt mondjuk nem tudom elképzelni, hogyan képzelik el az fb- és Google-reklámok folyamatos figyelését, a 25 ezer forint feletti kampányok kiszűrését, és a megrendelők felkutatását, majd megbüntetését. Ez gondolom inkább csak afféle beijesztés, hátha ennyire zöldfülűek az amerikaiak.

Advertisement

Itt a törvényjavaslat szövege, bogarászd át, és írd meg, ha érdekes elemet találtál benne, mert én még csak átfutni tudtam gyorsan. De azt hiszem, azért sikerült megértenem a lényegét.

(via index)

Vélemény, hozzászólás?