Az Eastaste munkatársai készítettek egy interaktív térképet a hetedik kerület menő kocsmáinak zenei felhozataláról. Sosem találnátok ki, hogy ki a legnépszerűbb előadó!
Oké, megmondom, mert most másnaposan képtelen voltam kitalálni rá egy viccet: Bob Marley.
A térkép 14 helyszín sonic brandingjét, azaz direkt választott zenei stílusát szerepelteti, ráadásul egy rövid leírás mellett minden hely kapott egy saját mixet is. Szóval ha addig nem voltál benne biztos, hogy el tudnál viselni fél órát mondjuk a Méter nevű helyen, akkor a térképen belehallgathatsz a háttérzenéjükbe és megmondhatod, hogy oké-e neked az A$AP Rocky/Nico Jaar-féle sztíló, vagy inkább átmész a 400-ba Goran Bregovićot hallgatni.
A készítők saját manifesztója a kutatásról:
Bennünket az érdekelt, hogy ezek a pár utcányi területre eső, az elhelyezkedésükön kívül is számos közös vonást mutató vendéglátóhelyek mennyire alkalmazzák a zenei márkaépítést önálló arculatuk kialakításakor. Bár a sonic branding kifejezés egyetlen helyen sem csengett ismerősen, több hely is mutat affinitást a szemléletmód alkalmazására. Vannak többé-kevésbé tudatos törekvések, megkülönböztetett zenei profilok és kultúrapártolás – a bulinegyed zenei palettája szélesebb, mint hittük.
A kutatás teljes eredményét a térképpel együtt meg tudjátok nézni a Recordernél.