​Nyílt bosszúhadjárat a reklámadó

Illustration for article titled ​Nyílt bosszúhadjárat a reklámadó

Vezető fideszes források elismerték a Népszabadságnak a nyilvánvalót: azért emelik 40-ről 50 százalékra a reklámadó felső kulcsát, hogy térdre kényszerítsék az RTL Klubot.

Advertisement

Azért kell térdre kényszeríteni, mert a csatorna híradója az eredeti tőkefelhalmozók szerint a párt vezetőit és családtagjait vette célba, miközben ők sosem akartak beleszólni abba, ki vezesse az RTL-t.

Advertisement

Ez egyébként újító megközelítés a Fidesztől, akik eszerint semmi különbséget nem látnak egy választott politikus és egy magáncég vezetője között. Ez a gyakorlatban persze nyilvánvaló volt, csak ebben a formában sem szokás bevallani.

Végül itt egy mondat azoknak, akik esetleg még mindig kételkedtek volna, mire való ez a fenyegetőadó:

A reklámadó első részletét augusztus 20-ig kellett törleszteni, akkor 1,3 milliárd forint folyt be az államkasszába, ebből 1,054 milliárd az RTL-csoporté volt.

Vélemény, hozzászólás?