r43lxo-0 kbIYZO js_post-content”>
Ma már minden ember legalább 3-4 olyan csoporthoz tartozik, amelyiket egy másik csoport rendszeresen aláz. Azt azonban nem gondoltam volna, hogy fehér ember minőségemben támad meg egy olyan cég, amelyiknek a termékeit hébe-hóba én is használom.
Az "ellenünk" szöveget elég bátran merem leírni, mert a szerkesztőségben egy japán sem dolgozik (bár a fene se tudja, Klág Dávidról csak a napokban tudtam meg, hogy valójában afro-amerikai).
Na de miről is van szó? A reklámban egy nő szőke parókával és nagy műorral magyaráz hülyén, ami a japánoknál az európai embertípus sztereotípiája, és katakana betűtípussal mennek alatta a feliratok, mellyel az idegen szavakat is írják.
Mondjuk a magam részéről, mint érintett fél nem nagyon zavar az egész (hacsak nem az alsóbbrendű fehér ember kiirtásáról beszél a hölgy, de erre elég kevés az esély).
Egyrészt mert nem vagyok érzékeny az ilyesmire, másrészt, mert az elmúlt években annyi a, b és c kategóriás filmben röhögtünk a "bugyuta, vihorászó kis japán" hihetetlenül sztereotip figuráján, hogy ennyit minimum le kell nyelnünk.
Másfelől megértem azokat is, akik föl vannak háborodva, mert ha ugyanilyen módon egy – kisebb – tetszőleges népcsoportot figuráznának ki, azok alighanem kikérnék maguknak az ilyesmit. (Főleg, hogy ha a szó eredeti értelmét nézzük, valójában ez a rasszizmus, hiszen itt tényleg egy komplett rassznak mennek neki.)
Egyes egyedül a Toshibát nem értem: miért jó nekik lealázni a potenciális fogyasztóik jó részét? Elfelejtették, hogy Japánon kívül is vannak érdekeltségeik? Vagy, hogy van internet?
Na de nézzük az egész túllihegés előnyös oldalát: mi más kovácsol jobban egybe egy nemzetet, mint amikor megtámadják. Miért ne működne ez egy egész rassz esetében? Remélem holnap vállvetve áll majd a barikádokon a náci és cionista, hogy megvédjék az europoid rassz becsületét.
Frisstíve: a poszt élesítése után láttam csak, hogy a Toshiba a honlapjáról és a Youtube-ról is eltávolította a reklámot. A Kotakun még fenn van, onnan vettem át én is: