A brit szupermarket olyan képernyőket telepít, amik beszkennelik a sorbanállók arcát és személyre szabott hirdetéseket nyomatnak. Igen, pont mint a Különvéleményben.
Az angol fejlesztésű OptimEyes-rendszert 450 boltban fogják bevezetni. A lényege az, hogy próbálja megmondani a vásárló nemét, megsaccolja az életkorát és leméri, hogy mennyi ideig nézte a reklámot. A megszerzett adatot aztán visszaforgatja a rendszerbe, amivel hatékonyabb és nagyobb sikert elérő reklámokat készíthetnek majd. A hirdetéseket befolyásolhatja a sorbanállás időpontja is, mást tolhat ugyannanak az embernek az arcába reggel 8-kor és este 10-kor.
Mindenki megjegyzi, úgyhogy nekem is meg kell, hogy az egész eljárás pont olyan, mint Steven Spielberg 2002-es sci-fijében, a Különvéleményben, amiben Tom Cruise olyan hirdetések előtt sétál, amik egyenesen megszólítják őt.
A hasonlóságot még az OptimEyes-t fejlesztő cég főnökének fia, Simon Sugar is elismerte:
Igen, olyan mint a Különvélemény, de ez megváltoztathatja a brit vásárlói piac arcát, a tervünk pedig az, hogy minél több képernyőre terjeszkedjünk minél több szupermarketbe.
Sugar hozzátette, hogy a rendszer nem tárol képeket a vásárlókról.