A színész a Dior Eau Sauvage-ét használta, ebben van egy olyan kémiai vegyület, ami simán beindíthatja a nőket. Legalábbis német kutatók szerint!
A hedione nevű kémiai vegyületet (Methyl dihydrojasmonate, C13H22O3) először ebben az illatban használták. Most a tudósok egy kísérlet során rájöttek, hogy egy feromonreceptor aktiválásával az anyag az agy két részét is erősen befolyásolja. Az egyik a limbikus rendszer, ami az érzelmekért, az emlékezésért, a motivációért felel, de a másik ennél is fontosabb: a hipotalamusz. A nőknél az illat erősebb hatással volt erre a szervre, amely többek között a szexhormonok kibocsátásáért is felel.
Kép: Dior
A hedionénak jázminos-magnóliás illata van, a kísérlet során egy másik virágillatú anyaggal hasonlították össze, azzal nem tudták ezt a változást produkálni. Hanns Hatt professzor elmondta, a kutatást szeretnék folytatni, azt akarják vizsgálni, hogy milyen fiziológiai és pszichológiai paraméterek változnak meg, mikor a vegyület aktiválja a feromonreceptorokat.
A hedionét egyébként 1966-ban kezdte el használni a Dior az Eau Sauvage-ban, a világon elsőként. Az illat olyan népszerűségre tett szert a nők körében, hogy végül egy női változatot is bevezetett a cég 1972-ben, ez lett a Diorella.
A vegyület azóta csomó másik termékben is megjelent:
- First – Van Cleef & Arpels
- Chamade – Guerlain
- Chanel no. 19
- L’Eau d’Issey – Issey Miyake
- Angel – Thierry Mugler,
- Blush – Marc Jocobs,
- Paco – Paco Rabane
Persze Steve McQueen nem csak az illatának köszönhette a sikerét – a filmvásznon pont nem ér semmit egy jó aftershave –, de a rajongókat az Eau Sauvage is segíthetett elbűvölni.
via Telegraph