Spéci aftershave-nek hála lehetett annyira csábító Steve McQueen

Illustration for article titled Spéci aftershave-nek hála lehetett annyira csábító Steve McQueen

A színész a Dior Eau Sauvage-ét használta, ebben van egy olyan kémiai vegyület, ami simán beindíthatja a nőket. Legalábbis német kutatók szerint!

Advertisement

A hedione nevű kémiai vegyületet (Methyl dihydrojasmonate, C13H22O3) először ebben az illatban használták. Most a tudósok egy kísérlet során rájöttek, hogy egy feromonreceptor aktiválásával az anyag az agy két részét is erősen befolyásolja. Az egyik a limbikus rendszer, ami az érzelmekért, az emlékezésért, a motivációért felel, de a másik ennél is fontosabb: a hipotalamusz. A nőknél az illat erősebb hatással volt erre a szervre, amely többek között a szexhormonok kibocsátásáért is felel.

Illustration for article titled Spéci aftershave-nek hála lehetett annyira csábító Steve McQueen

Advertisement

Kép: Dior

A hedionénak jázminos-magnóliás illata van, a kísérlet során egy másik virágillatú anyaggal hasonlították össze, azzal nem tudták ezt a változást produkálni. Hanns Hatt professzor elmondta, a kutatást szeretnék folytatni, azt akarják vizsgálni, hogy milyen fiziológiai és pszichológiai paraméterek változnak meg, mikor a vegyület aktiválja a feromonreceptorokat.

Advertisement

A hedionét egyébként 1966-ban kezdte el használni a Dior az Eau Sauvage-ban, a világon elsőként. Az illat olyan népszerűségre tett szert a nők körében, hogy végül egy női változatot is bevezetett a cég 1972-ben, ez lett a Diorella.

A vegyület azóta csomó másik termékben is megjelent:

  • First – Van Cleef & Arpels
  • Chamade – Guerlain
  • Chanel no. 19
  • L’Eau d’Issey – Issey Miyake
  • Angel – Thierry Mugler,
  • Blush – Marc Jocobs,
  • Paco – Paco Rabane

Persze Steve McQueen nem csak az illatának köszönhette a sikerét – a filmvásznon pont nem ér semmit egy jó aftershave –, de a rajongókat az Eau Sauvage is segíthetett elbűvölni.

Advertisement

via Telegraph

Vélemény, hozzászólás?