Nagyon úgy néz ki, pedig nem sokra fog menni velük. A Fidesz-szóvivőnek heti átlagban kábé 100 friss lájkolója volt eddig a hétvégéig, most viszont 1-2 nap alatt többezer új rajongója lett hirtelen.
Nagyon úgy néz ki, pedig nem sokra fog menni velük. A Fidesz-szóvivőnek heti átlagban kábé 100 friss lájkolója volt eddig a hétvégéig, most viszont 1-2 nap alatt többezer új rajongója lett hirtelen.
Zsigó Róbert bajai polgármester és Fidesz szóvivő idén összesen 26-szor posztolt a Facebookra és egy bejegyzését átlagosan 68-an lájkolták. Februárban kicsit csökkent az átlag, az öt darab e havi posztja 51-et átlagolt.
A csendes időszak a potenciális követőit is lecsendesitette. Míg januárban, amikor Zsigó kifejezetten sokat szerepelt a hírekben, a Cinken is, például a bajai kultúrház igazgatói pályázata miatt, hetente 100-150 netező nyomott rá lájkot, február másodika és nyolcadika között például egyetlen egy darab sem, majd kilencedikén egyetlen felhasználó szerette meg a politikust. Aztán most hétfőn, 10-én 2380 friss követője támadt! Ez nagyjából annyi, amennyit előtte életében összesen összeszedett. Egy olyan napon, amikor már darabideje hallgatott, hiszen az utolsó fb-bejegyzése hetedikei.
Ezek az új követők ráadásul furák, mert ugyan belájkolták az oldalt, de utána ott nem csináltak semmit, például nem kezdtak rákattintgatni a korábbi bejegyzésekre. A dolgot Teket Melinda, Zsigó összefogáspárti ellenfele is szóvá tette az fb-n. Ő robotra gyanakszik, de az ilyesmit emberek szokták csinálni az úgynevezett klikkfarmokon.
Ez a lájkmohózás biztos olyan belső szükséglet lehet, mint a nagy péniszt sejtető hatalmas autó. És tuti jól beijeszti a konkurenciát. Praktikus értelme ugyanis ezen felül nincsen. Pont most posztolta ki Webisztán Gergő azt a baromi érdekes kisfilmet, amiból kiderül, hogy a lájkvásárlás – nemcsak a Facebook által tiltott, de széles körben űzött illegális, de az fb-n keresztül intézett legális is – igazából kifejezetten rosszat tesz a vásárlónak.
Leegyszerűsítve a dolgot az történik, hogy amikor a posztolsz egyet, a Facebook a bejegyzésedet először csak a követőid egy véletlenszerűen kiválasztott csoportjával osztja meg, és ha ez a tesztcsapat valóban elkezdi megosztani és lájkolni, a program elégedetten bólint és hirtelen egy rakás további emberrel és azok barátaival osztja meg a tartalmadat. De ha a kiinduló tesztcsapat felhigul, mert az igazi, kitartó barátaid mellett tele van vásárolt kamukövetőkkel, a sokkal nagyobb lájkolótábor ellenére rosszul jársz, mert a posztjaid sokkal kevésbé fognak elterjedni.