Uj Péter: Tessék a Microsoftot meg az Apple-t basztatni akkor

Illustration for article titled Uj Péter: Tessék a Microsoftot meg az Apple-t basztatni akkor

Most nem lennék Orbán Viktor helyében. UP lángoló írásban vesézi ki, mi volt a hazugság, a csúsztatás, illetve a demagógia a miniszterelnök reklámadóügyi rádióinterjújában.

Pénteken, közszolgálatilag mikrofonállványozott szokásos miséjén Orbán újra bemutatta kormányzásának kvintesszenciális summasummárumát, az Utolérhetetlenül Hiteles, Tiszta, Logikus Kamu Dumát. Meggyőző volt, frappáns, mélyen átélt, hiteles. A magyar politikatörténet legnagyobb színésze ő, mérföldekkel előzi antagonistáját, a táncos-komikus Gyurcsányt, a baloldal Rátonyi Róbertjét.

Advertisement

Kábé ez a publiciszta dobbantója, ami után UP kéjesen szedi szét az az Orbán-mondatot, amivel a különadót indokolta a rádióban, miszerint:

„…a mi felfogásunk az, hogy akinek extra magas jövedelme van, annak többet is kell vállalnia a közterhekből".

Advertisement

Hiszen ez ugye totális ellentétben van a Fidesz-kormány egyik legfontosabb húzásával, az egykulcsos szja-val, amit azért vezettek pont be, mert a büdös komenisták jobban adóztatták azt, aki többet keresett.

Uj ezután megjegyzi azt is, hogy

De álljunk már meg egy pillanatra! Jövedeleeem??? Milyen jövedelemről van szó? A reklámadó nem jövedelemadó. A vállalat jövedelme a nyereség, azután egyébként is adózni kell, van mindenkire érvényes jövedelem- és nyereségadó, amit éppen erre találtak ki, társasági adónak hívják, egyébként sávos (progresszív), az RTL a legmagasabb kategóriába esik, és milliárdokat fizet be.

Advertisement

A fideszes érvelés egyik sarkköve az, hogy a médiacégek extraprofitot tesznek zsebre, tehát jogos büntetőadót kivetni a bevételeikre. Erre azt mondja UP, hogy

„Be fogunk szedni 9-10 milliárd forintot egy olyan szektortól, amely nagy méretű, és nagyon nagy profittal dolgozik" – mondta a miniszterelnök, aki ilyenkor szeret úgy tenni, mintha közgazdaságtanból föl lenne mentve. Milyen szektorról beszél? A médiareklámról? Amely brutálisan visszaesett az elmúlt években, és inkább csak stagnálgat, még a 2008-as árbevételi szintjére sem tudott visszakapkodni?

Miért is lenne itt nagy a profit? Mihez képest? A Mészáros és Mészárosban mekkora? Tessék a Microsoftot meg az Apple-t basztatni akkor, ott az árbevétel 40-50 százaléka profit. A médiában a legjobb cégek (mint az RTL) 10-20 százalék körüli nyereségre képesek. Ha képesek egyáltalán.

Advertisement

Akit érdekel a reklámadó, annak kötelező olvasmány a poszt, itt a link, hajrá!

Advertisement

Vélemény, hozzászólás?