​Zseniális üzleti modell az idióta netezőkre építő Hírszabadság

Illustration for article titled ​Zseniális üzleti modell az idióta netezőkre építő Hírszabadság

A leghülyébbek úgy osztják meg a blog álhíreit, mintha fizetnének érte. De legalább kiderül, mi az igazán izgalmas hír. Orbán lemondása sehol sincs a magyar Facebook bezárásához.

Advertisement

Tegnap tették ki a posztot arról, hogy január elsejétől visszaáll a kötelező sorkatonaság, és máris 35 ezer fb-lájk felett járnak. Az én falam is ezzel van ma tele.

Még dörzsölt online sajtómunkásként is megdöbbentem, hogy a Hírszabadság nevű álhír-blog posztjai annak ellenére képesek időről időre elárasztani a magyar netet a facebookos megosztáscunami révén, hogy a blogra kattintva azonnal egy, a legfölső poszt címébe is beletakaró ablak pattan fel, "A legjobb fiktívek egy helyen" fejléccel. Eszerint az ineternetező tömegek nem kis részének fingja sincsen a fiktív szó jelentéséről. Az ismeretlen blogger azoknak sem árul zsákbamacskát, akik letiltották a felpattanó ablakokat, mert a blogcímlap jobb oldali hasábjának alján nem is egy, hanem két darab figyelmeztető üzenet fogadja az olvasót. Ez az első:

Jogi nyilatkozat

A Hírszabadság weboldal fiktív híreket kreál az olvasók számára szórakoztatás céljából, így az itt olvasható történetek csak az agy szüleményei, nincsen valóságalapjuk. Aki a weboldalunkon olvasgat, tartalmat oszt meg, automatikusan elfogadja, hogy ez az oldal szórakoztatás céljából jött létre, nem pedig rémhír terjesztésként. A cikkekben szereplő személyek, nevek, csak a képzelet szüleménye, bármilyen hasonlóság a a valósággal csak a véletlen műve.

Kellemes olvasást!

És annak, aki ezt sem érti, jön alatta a második:

OLVASD EL, SZABÁLYZAT

Az oldal célja hogy, megmutassa a társadalomnak mire van szüksége, és mire nincs.

Fejezd ki tetszésed, vagy nem tetszésed egy cikk alatt, és oszd meg, hogy mások is kifejezhessék. Ezzel egy kicsit görbetükröt mutatunk azoknak az embereknek, akik úgy gondolják jól megy az ország, és minden rendben. Szavazatoddal te is képviselheted a nép akaratát. Egyik cikk felháborító, másik pedig szimpatikus, döntsd el melyiket szeretnéd, hogy valóban megtörténjen az országban (ekkor kattints a tetszikre) ha pedig azt akarod nem ( akkor a nem tetszikre). És végül lehet ti általatok eljut majd azokhoz, akik tehetnek ez érdekében.

Advertisement

A blogban a legérdekesebb azt figyelni, melyik álhírük mennyire terjed el. A leghülyébb facebookozók kedvenc témája eszerint maga a Facebook, a Decembertől nem lesz Facebook az országunkban című kamuhír ugyanis 40 ezer lájkjával az általam kitúrt posztok között listavezető, majdnem hatszor annyi lájkolóval, mint a Lemondott Orbán Viktor 7 ezre. Úgy tűnik, mintha a Hírszabadság kacsáit leginkább az idióta és fiatal netezők szopnák be, hiszen a tegnap kiposztolt Végleges, sorkatonaság januártól már ennyi idő alatt is 35 ezernél jár, és hol van még a vége. És 19 ezret kapott az a cikk, ami szerint ezentúl 21 éves kortól lehet cigit venni, a bárokban és diszkókban meg tilos lesz alkoholt fogyasztani.

Az ostobák inkább isznak, mint szívnak, a Legalizálják a marihuánát csak 1600 lájkot kapott. Szarnak viszont a csészealjakra, Az igazság az idegenekről csak 28 lájknál jár. Nem 28 ezer, sima 28! De az Egészséges lesz a McDonalds is csak 52 embernek tetszett, ami az elképzelt célcsoportot nézve már tök érthető.

Advertisement

Hogy mi a célja ennek az egésznek? Lehet, st ez a legvalószínűbb, hogy simán a befűzott hirdetésekből akarnak némi pénzt csinálni, minimális munkával, miközben marha jól szórakoznak. Lehet, hogy médiahekk a dolog, és a blogger ebben az esetben szintén őrült jól mulat. De azt sem tartom kizártnak, hogy ez anyaggyűjtés egy diplomamunkához, ami a hírek online terjedését vizsgálja. Próbáljuk felvenni a kapcsolatot a blog gazdájával, ha sikerül, megint jelentkezünk.

Vélemény, hozzászólás?