​19 milliót kap a vs.hu és a Pesti Srácok a kormánykampányban

Tanulságos átböngészni, kinél költ el a kormány bő 640 millió forintot a kampányban, amiben azt reklámozzák, hogy az ország milyen sok pénzt kapott az EU-tól.

Advertisement

Mivel a magyar sajtóban – a kormány szándékai szerint mindenképpen – félfeudális rendszer uralkodik, szemnyitogató dolog megnézni, hogy a Földesúr kinek dob a hirdetési bevételekből a legfrisebb, 640 milliós kampányban, ami teljes egészében tök értelmetlenül elköltött közpénz. És persze ugyanilyen fontos, hogy kinek nem adnak ingyenpénzt.

Nem fog meglepetést okozni, hogy a költések helyének és összegének nem mindig van sok köze az adott kiadvány nézettségéhez.

Advertisement

Az online médiával kezdem:

Itt az logikusnak tűnik, hogy a kormány az Origón költse a legtöbbet, 36 millió 195 ezer forintot sikerpropagandára. A második az Index közel 27 millióval. Ez négymillió forinttal nagyobb hirdetési bevétel nekik, amennyit az összes megyei napilap online kiadásai együtt kapnak.

Advertisement

A fideszes metropol.hu-nak lehullott azért 2,5 millió, aztán jön a két érdekesség. A fentiekhez képes alacsony nézettségű, de Matolcsy György unokatestvérének résztulajdonában álló vs.hu 6 812 994, míg a végképp egészen aprócska, de a Fidesz parlamenti frakciója által finanszírozott bűn- és heccügyi blog, a Pesti Srácok 11 887 200 forintot kap.

Tévéfronton a fideszes TV2 kapja az online-nál persze jóval nagyobb della oroszlánrészét, az RTL Klub részesedését pedig te tippeld meg. Igen, az nulla forint. Kapnak még pénzt a köztévé különböző csatornái, sőt az ATV-nek is jutott 2 millió 270 ezer és kábé ennyi a Centrál Média Story csatornáinak is.

Advertisement

Széles Gábor viszont antigravitációs szopóágra került, az Echo Tv 386715 forintja ugyanis fricskaszámba megy, szinte rosszabb, mintha nem kaptak volna semmit. És Széles print lapja, a Magyar Hírlap tényleg nem kapott egy garast sem. A nyomtatott sajtó országos lapjai közül csak a Metropol, a Magyar Nemzet és a Napi Gazdaság kaptak sikerpropaganda-hirdetéseket, a többi print pénzt a megyei napilapok között osztották el.

Itt az Átlátszó által kikért teljes költési táblázat, perverzeknek és a részletek szerelmeseinek.

Vélemény, hozzászólás?